L’arqueòleg, naturalista i professor universitari hospitalenc Jordi Serrallonga ha presentat el seu darrer llibre, “Un arqueólogo nómada en busca del Dr. Jones”. La publicació explica alguns dels viatges i aventures de Serrallonga amb el personatge d’Indiana Jones com a fil conductor.
Serrallonga ja volia ser explorador de petit i, de fet, jugava a fer excavacions al parc de Can Buxeres. Als 12 anys, la primera pel·lícula de la saga d’Indiana Jones va fer encara més gran el seu interès per l’arqueologia.
Un personatge que malgrat ser un espoliador de tresors i que sovint és menystingut pels arqueòlegs, Serrallonga vol posar en valor en el seu nou llibre. I és que a banda de popularitzar l’arqueologia, la figura d’Indiana Jones ajuda a explicar l’evolució d’aquesta disciplina.
Sobre aquesta qüestió, Serrallonga explica que “els primers arqueòlegs es regien per una manca de metodologia absoluta i es movien per la recerca de l’objecte. Moltes vegades perquè els apassionava una època, perquè treballaven per museus o col·leccionistes o senzillament per trobar tresors que tinguessin un valor econòmic. Més endavant això va ser substituït pels arqueòlegs que excavem mica en mica amb un pinzell”.

Amb l’arqueòleg més famós de la gran pantalla com a fil conductor, el llibre explica la trajectòria de Jordi Serrallonga, amb viatges i expedicions farcits d’aventures que l’han dut a recórrer tot el món.
Així, Serrallonga explica que “he estat moltes vegades en un dels continents preferits d’Indiana Jones, que és Amèrica del Sud. Però també he fet recerca sobretot a l’Àfrica, on he estat amb goril·les i ximpanzés i en excavacions a la recerca dels homínids més antics. També a l’Oceania amb els aborígens australians i per Àsia, com a Mongòlia o Butan”.
Un conjunt d’experiències, anècdotes i descobertes amb què Jordi Serrallonga vol contagiar la seva passió per l’arqueologia als lectors