El Ministeri de Transports ha aprovat les obres per reduir el soroll a la B-10 al seu pas per l’Hospital Universitari de Bellvitge. També s’actuarà a l’autovia A-2 al seu pas per Sant Andreu de la Barca.

Segons el ministeri, la iniciativa compta amb un pressupost de més de 15 milions d’euros i inclourà reformes durant 9 quilòmetres per la presència de zones sensibles, centres sanitaris, docents i zones residencials.

Com quedaran les carreteres

El projecte inclou la instal·lació de paviments fono absorbents i pantalles acústiques en aquest trams de la carretera. Aquestes actuacions permetran que les autovies compleixin la normativa vigent en matèria de contaminació acústica.

Les accions en matèria de contaminació acústica es desenvoluparan de: A-2, del quilòmetre 594 al 595, al seu pas per Sant Andreu de la Barca; B-10, entre el quilòmetre 18 i 19 a l’alçada de l’Hospital Universitari de Bellvitge; i B-30, del quilòmetre 4,5-9,4 entre Cerdanyola del Vallès i Sant Cugat del Vallès.

L’objectiu és implementar mesures correctores per al compliment dels objectius de qualitat acústica (OCAS) i el compliment de les quals a la Xarxa de Carreteres de l’Estat es revista periòdicament mitjançant l’elaboració de Mapes Estratègics del Soroll.