La Policia Nacional, en col·laboració amb els ajuntaments de Barcelona i L’Hospitalet, ha intervingut 216 batuts contra la disfunció erèctil en supermercats d’aquestes dues localitats.
Aquests productes contenien sildenafil i es venien sense cap prescripció mèdica. Tant aquest com altres productes que es comercialitzaven procedien d’Argentina i Colòmbia i són articles prohibits i potencialment perillosos per a la salut.
La policia també va intervenir quatre quilos de “concha negra” i diversos envasos de pastilles per aprimar.
Es comercialitzaven també a xarxes socials
La investigació va començar quan es va detectar una cadena que venia productes il·legals procedents de sudamèrica. Durant la investigació es van localitzar anuncis a les xarxes socials de batuts amb sildenafilo i tadafilo contra la disfunció erèctil, productes que poden suposar un risc per a la salut si no s’administren sota control mèdic.
Durant l’anàlisi de l’empresa, els agents també van detectar l’oferta de productes com la “concha negra” i el crac vermell, procedents dels manglars de l’Equador, zones on la seva captura està prohibida com a conseqüència dels alts nivells de metalls pensants derivats de la contaminació.
Posteriorment es va coordinar una actuació conjunta d’inspecció simultània a diversos d’aquests establiments que va acabar amb la intervenció dels batuts.
L’operació es va saldar amb la detenció de dues persones, l’administrador de l’empresa i la seva filla, així com amb altres quatre persones investigades per un delicte contra la salut pública.