Aquest 2025 celebrem el centenari del naixement de Paco Candel un escriptor que va entendre com a pocs la realitat social de la Catalunya del segle XX. Amb una obra marcada per la seva mirada compromesa, Candel va donar visibilitat als barris obrers i a la immigració, retratant amb gran sensibilitat la vida de les classes populars.
L’autor de “Els Altres Catalans” o “Donde la Ciudad pierde su nombre” va estar al costat de la gent nouvinguda d’altres indrets d’Espanya mostrant la seva realitat no sempre reeixida. Una situació que no va agradar perquè reflectia la vivència real de milers de persones que lluitaven per tirar endavant en la nostra societat benestant.


A l’acte de presentació al Casal Cívic i Comunitari de L’Hospitalet hi ha assistit el conseller de Política Lingüística Francesc Xavier Vila i la consellera de Drets Socials, Mònica Martínez Bravo que ha parlat del paper de Candel “com a referent de la immigració i se li ret homenatge a través d’unes activitats participatives com per exemple taules rodones amb la participació d’activistes locals que mostrin la seva visió cap a la realitat migratòria”.
El conseller Vila ha afirmat que “si hi ha un nom que podem associar al seu poble aquest és Paco Candel. La seva mirada ens ha acompanyat fins avui dia com a exemple d’una societat catalana integradora”.
En el si de l’Any Candel el Casal Cívic de la Florida acull una mostra sobre l’escriptor del Rincón d’Ademuz que explica els moments més destacats de la seva vida.