L’Hospitalet ha celebrat el Dia Internacional de la Gent Gran, l’ 1 d’octubre, amb un emotiu homenatge als veïns i les veïnes que aquest any compleixen 100 anys. L’acte, celebrat al Palauet de Can Buxeres, ha donat el tret de sortida a la 9a Setmana de la Gent Gran, que enguany es desenvolupa sota el lema “Històries vives de centenaris: una ciutat amb memòria”.
Cinc hospitalenques i dos hospitalencs, que aquest any han fet els 100 anys, han pogut participar a l’homenatge, tot i que han estat 42 les persones de la ciutat que han arribat a aquesta fita. L’acte ha començat amb la projecció del curtmetratge Memòries centenàries. Grans savis/sàvies, que recull les històries de vida de cinc dones centenàries de L’Hospitalet. Tot seguit, els protagonistes han rebut una agulla de pit creada per l’artista Àngels Mañez; un L’H100 esculpit dins un cercle que simbolitza la trajectòria i experiència d’una vida—, a més d’un ram de flors. La celebració s’ha tancat amb el tradicional bufar d’espelmes en un pastís compartit.


L’alcalde David Quirós ha felicitat els centenaris i els ha dit que són exemple de lluita i treball per tirar endavant els vostres projectes de vida. “Heu fet créixer famílies i barris. Amb esforç i constància heu ajudat a construir aquesta ciutat i ho vau fer en uns moments molt difícils. Sou un exemple per a tots nosaltres i per als més joves”.


També van estar presents a l’acte d’homenatge la regidora adjunta de Cicles de Vida, Olga Gómez; la directora de Serveis Territorials de Barcelona del Departament de Drets Socials de la Generalitat, Carme Esquirol; els portaveus municipals Sonia Esplugas (PP) i Manuel Domínguez (LHECP-C), i la regidora Olaya Lourdes Checa (ERC-EUiA), entre d’altres.
La Setmana de la Gent Gran se celebra de l’1 al 7 d’octubre i ofereix activitats culturals, esportives i comunitàries gratuïtes i obertes a tota la ciutadania. Organitzada per l’Ajuntament amb la col·laboració d’associacions de jubilats, casals municipals i entitats culturals, té com a objectiu posar en valor el paper de la gent gran i reforçar els vincles entre generacions.