Aquesta botiga ubicada a L’Hospitalet la va crear Anna Murciano amb l’estoc d’ulleres vintage del seu avi. El negoci es concentra en el magatzem de la casa familiar, tot i que es pot trobar algun dels seus articles a través de la pàgina web. “Gafas Murcia funciona com un petit estudi – explica la seva fundadora a la revista Modaes- “els clients demanen cita i venen presencialment per a provar-se totes les ulleres que vulguin i veure quines els queden millor”. S’ha de demanar cita prèvia per comprar una de les 80.000 ulleres del seu avi.
El boom de la marca va arribar fa quatre anys, quan Murcia li va donar la volta a la marca amb un procés de rebrànding pel qual va canviar la imatge i el nom. A més, alguns artistes, com Rosalia, les han utilitzat en els seus projectes i, ben aviat, es veuran a una sèrie.
Les ulleres de sol del videoclip “Despechá” de Rosalia eren de Gafas Murcia
Les ulleres que va lluir Rosalia al videoclip de “Despechá”, rodat a Mallorca l’estiu de 2022, eren del magatzem oblidat de l’avi de Murciano. L’estilista de Rosalia va acudir a la ciutat per comprar-les. Des de llavors, algunes de les ulleres més prèmium de la seva col·lecció han desfilat a la passarel·la 080, amb la col·lecció de Dominnico, o han anat amb algun convidat a la Setmana de la Moda de París.
En la seva etapa més recent, Gafas Murcia ha saltat a la televisió, on els seus articles es podran veure a la nova sèrie produïda per Javier Calvo i Javier Ambrossi per a Netflix, que retrata la vida de la cantant i artista espanyola Tamara Yurena.