Flor de Lava actua dissabte, 14 de març, a les 19 hores, a l’Auditori Barradas. Aquest concert servirà per obrir el cicle DonaVeu, una iniciativa que posa en el centre propostes musicals liderades per dones amb un missatge clarament feminista. Les entrades per al concert ja són gairebé exhaurides i es poden adquirir a través del web de l’equipament.
Flor de Lava està format per sis músiques colombianes que es van trobar en el temps i l’espai per sanar cantant. El resultat és una proposta fresca, vibrant i eclèctica que fusiona estils com el folk, els ritmes llatins, l’indie i la cançó d’autora, amb l’univers femení al centre de les seves lletres.
Una de les integrants del grup, Maria McCausland, ha explicat al programa Taquilla Inversa que el projecte va néixer gairebé per casualitat, després d’una col·laboració puntual. “Cadascuna de nosaltres tenia a Colòmbia la seva carrera com a solista des de feia molts anys. Caminàvem obrint-nos pas en la música com a músiques independents. Fa tres anys una artista colombiana ens va convidar a fer una col·laboració en una cançó seva. Normalment aquestes col·laboracions passen i després cadascú segueix el seu camí, però en aquesta ocasió va passar alguna cosa diferent: vam tenir una connexió única”, ha explicat.
El grup va començar a escriure cançons conjuntament i va descobrir que compartien un propòsit comú. “Quan ens vam asseure a escriure juntes ens vam adonar que teníem un propòsit com a grup. Així van néixer les primeres cançons del que avui és Flor de Lava”.
Un grup viral
Tot i que el projecte no va néixer amb la voluntat explícita de fer música feminista, les seves cançons han acabat connectant amb moltes dones arreu del món. “Quan reuneixes moltes dones per escriure cançons, inevitablement apareixen temes que ens travessen a totes: ser dona, mare, amiga o filla. El feminisme, al final, no és altra cosa que voler el mateix per a les dones i per als homes, veure’ns cada vegada més com a iguals”, ha afirmat.
Flor de Lava també s’ha fet molt popular a les xarxes socials amb el tema “El velo se cayó”, que es va fer viral durant les mobilitzacions del 8 de març i els va fer guanyar prop de 300.000 seguidors. Després de publicar el seu primer disc, el grup ja prepara el segon treball, que apostarà per ritmes més ballables. “Les cançons del segon disc ja existeixen. Volem explorar la sanació, però aquesta vegada a través del ball. Hem vist que al nostre públic li encanta ballar i gaudir. En aquest segon àlbum volem treballar ritmes més ballables, muntar una festa i parlar des d’aquest lloc d’alegria de temes com l’empatia o la necessitat de construir una vida sense vergonya. Quan la gent ve a un dels nostres concerts, s’hi munta la rumba”, avança McCausland.
Recupera l’entrevista sencera al programa Taquilla Inversa a continuació: