L’Aula d’acollida d’estiu ha finalitzat després de quatre setmanes acollint adolescents que acaben d’arribar a la ciutat i que necessiten aprendre i practicar la llengua catalana. Un aprenentatge que els permet una millor adaptació al seu nou entorn i al curs acadèmic.

L’Aula d’acollida d’estiu també facilita la detecció de problemes de benestar emocional que poden tenir els joves i, que en un entorn segur com aquest, és més fàcil d’expressar.

Blanca Solana, tècnica assessora Servei Educació de l’Ajuntament de L’Hospitalet, afirma que “el balanç és molt positiu. Els centres educatius que deriven alumnes cap a les aules d’acollida ens diuen que quan tornen al setembre es nota molt. Milloren en els aprenentatges de la llengua. A banda que també es detecten més fàcilment problemes de benestar emocional. Són quatre setmanes molt ben aprofitades”.

Per la seva banda, Jaume Agustí, director de l’Institut Eduard Fontserè, ha comentat que “les aules d’acollida fan una gran tasca de detecció de problemes emocionals. En els espais de confiança com són les aules d’acollida de seguida es noten coses que els passen als joves. Durant l’estiu ningú veuria aquests problemes si no fos per les aules d’acollida. En un entorn molt més familiar és més fàcil que es deixin anar”.

Des de l’Ajuntament i els mateixos centres educatius de la ciutat han alertat, una vegada més, que calen més recursos per part del Departament d’Educació per potenciar el model d’aules d’acollida.

L’Aula d’acollida d’estiu forma part del Pla educatiu d’entorn de L’Hospitalet i que es desenvolupa a través d’un conveni de col·laboració amb l’entitat de la ciutat Cultura Tretze.

El treball a l’Aula s’articula a través de:

– Activitats formals de reforç escolar, en aules amb grups de 15 alumnes per treballar la part teòrica de l’aprenentatge de la llengua catalana amb material escolar adaptat. També s’aborda el benestar emocional.

– Activitats lúdiques, per posar en pràctica i interioritzar els coneixements adquirits i que inclouen sortides a recursos de L’Hospitalet, de Barcelona i d’altres municipis propers. A més, s’aborden els hàbits saludables, per exemple amb la pràctica regular d’activitats físiques.