La plaça del Repartidor, al barri del Centre, ha estat el lloc triat per celebrar l’acte de cloenda del PAC, el programa d’adaptació curricular adreçat a estudiants en risc de fracàs escolar que han fet un tastet d’oficis mentre cursaven l’ESO.

Més de 100 alumnes de 3r i 4t d’ESO han finalitzat aquesta iniciativa enfocada a obrir expectatives de formació a joves amb dificultat d’aprenentatge.

El Programa d’adaptació curricular, PAC, forma part del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament i està ideat per evitar l’abandonament escolar i per augmentar les expectatives de formació i qualificació posterior de joves amb especials dificultats d’aprenentatge.

La iniciativa de l’Ajuntament i la Fundació El Llindar compta enguany amb la participació d’alumnes de 10 instituts de la ciutat: Institut Eduard Forntserè, IES Rubió i Ors, IES Eugeni d’Ors, IES Margarida Xirgu, Institut Puig i Gairalt, IES Torras i Bages, Institut Europa, IES Bellvitge, IES Pere Lliscart, i IES Gornal.

Els joves distribueixen la seva jornada lectiva entre el centre educatiu i El Llindar. Els alumnes participen en tallers professionals d’art, cuina, fotografia, fusteria i electricitat entre d’altres.

Suport educatiu i emocional als adolescents que tenen dificultats

Cristina Gómez, directora formació de la Fundació El Llindar, ha explicat que “aquests joves han cursat 3r i 4r de la ESO i al mateix temps han fet a la nostra escola un tastet d’oficis que els hi ha permès treballar d’un altre manera. Treballar molt la part personal, al veure que poden tenir somnis que es poden fer realitat, i també treballar amb les mans a partir d’oficis que han pogut tastar i que els permet imaginar un futur”.

De la seva banda, Marta Meneses, tutora de l’aula oberta PAC Llindar Institut Eduard Fontserè, ha assenyalat que “és important animar-los a la continuïtat formativa és un aspecte sobre el que pivota tot aquest projecte. Que els joves trobin el sentit de la formació i certificar-se per tenir bona ocupabilitat”.

Els joves poden, d’aquesta forma, buscar un projecte educatiu i personal que s’adapti millor a les seves expectatives amb un gran ventall de tallers professionals que els ajuden adquirir hàbits de treball.