Del 12 al 20 d’agost, les obres de millora al túnel de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat comportaran el tall del servei ferroviari entre les estacions d’Avinguda Carrilet i el Gornal, en ambdós sentits. Durant aquests dies s’establirà un servei alternatiu d’autobús que connectarà les estacions de Gornal, Sant Josep i Avinguda Carrilet en el mateix horari que els trens.
Podeu consultar la ubicació exacta de les parades de l’autobús substitutori en aquest enllaç.
Els treballs, iniciats el passat 8 de juliol, consisteixen en la substitució estructural de la llosa de la contravolta del túnel en dos trams, a banda i banda, de 175 metres entre l’Avinguda Carrilet i Sant Josep, i de 348 metres entre Av. Carrilet i Almeda
També es construirà una nova via en placa formigonada per millorar la robustesa de la infraestructura davant les variacions del nivell freàtic. La nova via en placa també permetrà un manteniment més fàcil i menys costós.
Es posarà una nova contravolta superposada a l’actual de 45 centímetres de gruix. S’alçarà la via actual, que és de balast, i se’n col•locarà una de nova en placa formigonada, facilitant el manteniment de l’infraestructura.
Més enllà del tall entre les estacions d’Avinguda Carrilet i el Gornal, fins el 3 de setembre les obres portaran a la modificació dels horaris dels trens a la línia Llobregat-Anoia. Els horaris es podran consultar al web i a l’app de FGC i a les vitrines informatives de les estacions de la línia.
Durant aquest període, Ferrocarrils de la Generalitat reforçarà el servei amb trens que circularan amb sis cotxes en lloc de tres i tots els trens faran parada a totes les estacions del seu recorregut.
D’altra banda, les nits de divendres i dissabte, els dos últims trens per sentit de la L8 (Barcelona-Plaça Espanya – Molí Nou) seran substituïts per un servei alternatiu de bus que pararà en totes les estacions de la línia.
FGC aprofitarà les aigües freàtiques
Aquests treballs s’han programat durant els mesos d’estiu, quan la demanda a les línies metropolitanes disminueix per les vacances, per minimitzar al màxim l’afectació a les persones usuàries. La construcció de la nova contravolta a sobre de l’existent, juntament amb uns treballs previs consistents en unes injeccions de microciment ha permès aconseguir un estalvi d’aigua de més de 3 milions de m3 en els darrers tres anys en el tram entre Sant Josep i Almeda.
Els treballs d’injecció que s’estan fent han reduït les filtracions al túnel i el bombeig d’aigua i ha tingut com a resultat aquest estalvi equivalent a la quantitat necessària per omplir 1.000 piscines olímpiques. FGC també ha reduït els costos de manteniment de la infraestructura i de consum elèctric.