El Museu de L’Hospitalet repassa la trajectòria de l’artista hospitalenc Ferran Soriano amb “Esquitxos d’una vida”, una exposició que recull la seva progressió artística al llarg de 50 anys. La selecció no ha estat fàcil i és que estem davant d’un dels referents artístics de L’Hospitalet amb una obra plenament singular i única.
L’artista de Bellvitge considera que aquesta exposició és la cloenda de la seva etapa creativa. “Potser comença a ser l’hora dels adéus”, diu Soriano que remarca que “és molt dur i em costa molt dir-ho”, però “la situació és la que és i tinc l’edat que tinc”. L’artista també diu que ell seguirà escrivint i fent poesia mentre “el cap em funcioni”.
De la seva banda, el comissari de l’exposició, Ramon Casalé, explica que amb aquesta exposició “es tanca un cercle”, ja que la primera vegada que Soriano va mostrar el seu treball de manera individual va ser l’any 1971 a l’Agrupació d’Amics de la Música, antiga associació cultural de la ciutat. El també museòleg, historiador i crític d’art diu és una “època molt difícil en el món de l’art”, i Ferran Soriano està camí dels 80 anys, “tot i que per un artista la seva etapa creativa no té res a veure amb l’edat”.

“Esquitxos d’una vida” és una selecció d’escultures, pintures i dibuixos de la trajectòria com a artista de Ferran Soriano. La mostra reflecteix una evolució de la seva obra amb la peça més antiga és Discòbol, que data del 1971, i la més recent, Ara què fem? Rodin, inaugurada el 2022.
La mitologia, la fragmentació del cos humà, l’aparició d’objectes diversos i la simbologia són algunes de les temàtiques de l’exposició i s’expressen utilitzant diferents tendències: des de la figuració estilitzada fins als cossos més expandits i sinuosos, passant del surrealisme a l’art conceptual.

L’espai buit i l’ús dels metalls, principalment el ferro i l’acer inoxidable, són les facetes que més destaquen de la seva obra. A la mostra també s’hi podran veure pintures i dibuixos propers a un ideari oníric i existencial.
Ferran Soriano és un dels escultors catalans que té més obra pública. Concretament, a L’Hospitalet hi ha sis escultures distribuïdes per diferents espais de la ciutat i l’ajuntament s’ha compromès a col·locar-ne un altra. L’exposició “Esquitxos d’una vida” es pot visitar a L’Harmonia fins al 26 de novembre.

