Tots els patinets elèctrics, adquirits des del passat 22 de gener, han d’estar homologats per la Dirección General de Tráfico (DGT) per tal que puguin circular per la via pública, una decisió que “ha reduït la taxa de manipulació de patinets” segons ha manifestat Gorka Pradas, vicepresident de la Federació Espanyola de Vehicles de Mobilitat Personal, a l’espai de l’Entrevista de l’Informatiu de Televisió L’Hospitalet.

Segons dades de la Guàrdia Urbana de L’Hospitalet, gairebé un 20% dels accidents que s’han produït a la ciutat s’ha vist implicat algun patinet elèctric, i en aquest sentit l’alcaldessa, Núria Marín, ha demanat a la DGT que hi hagi un registre de conductors i que també es matriculin aquests vehicles.

Per a Gorka Pradas “si ha crescut el nombre de patinets involucrats en accidents, té a veure amb el creixement del nombre de patinets i això mateix ha fet baixar el nombre d’altres vehicles, com cotxes o motos”. Pradas ha afegit que “una matriculació d’un vehicle de 12 quilos no té cap sentit, perquè són vehicles de micromobilitat”. Pradas considera a més que “si s’ha de demanar alguna cosa a la DGT és una normativa de regulació de circulació que sigui harmonitzada a tots els municipis i equiparada amb les bicicletes, perquè sigui més simple i més fàcil d’entrendre pels usuaris”.

A L’Hospitalet, creu Gorka Pradas “el major neguit és l’assetjament de motos i cotxes que tenim als carrers i això empeny a circular per les voreres”. Pradas ha afegit que s’ha fer “una pacificació correcta dels carrers, calçades, de posar carrils 30 i multimodals, i això millorarà la convivència entre cotxes i patinets, però també, sobretot, amb els vianants”.

Sobre les restriccions de patinets dins el transport públic, Gorka Pradas reconeix que “és una mesura que talla la llibertat de les persones. Aquesta prohibició s’està quedant sense argumentaris, el benefici de portar un patinet és molt més ampli”.