Fa unes setmanes que Ebro i Chery han formalitzat la seva aliança per reactivar l’antiga fàbrica de Nissan. Sobre aquest acord hem parlat a l’entrevista de L’Informatiu amb el Javier González Aguilera, delegat sindical de la UGT D-HUB Tech Factory, qui ha admès que els treballadors han rebut la notícia amb molta satisfacció. “Esperem que qualli i que tinguem molt futur dins de l’aliança Ebro-Chery”, ha afegit González Aguilera.

Després de molt d’esforç i dedicació, els 1.300 treballadors esperaven des de fa gairebé tres anys, quan va tancar la fàbrica, un projecte sòlid que els hi donés estabilitat.

Les dues empreses preveuen arribar a contractar 1.250 treballadors de l’antiga factoria i arribar a fabricar 150.000 vehicles l’any 2029. De moment, Javier González Aguilera ha explicat que la producció començarà amb els models Omoda 5, que vindran muntats a mitges des de la Xina, i continuarà amb dos vehicles més de la xinesa Chery i que sortiran al mercat sota la marca catalana Ebro. Això serà possible gràcies al contracte de ‘joint venture‘ signat, un acord estratègic entre almenys dues empreses independents que decideixen posar en comú esforços i recursos amb la condició de realitzar un determinat projecte.

D’aquesta manera i segons ha confirmat la direcció als treballadors, “durant aquest any s’estarien fabricant tres models, amb un volum de producció de 2.000 unitats en finalitzar l’any”.