El 2024 ha estat un any amb força activitat pels Bombers de L’Hospitalet, de fet han incrementat la seva activitat respecte al 2023 amb més de 4.600 serveis en total, com ha confirmat el sotsinspector de Bombers d’Emergències Metropolitana Sud, Josep Morales a l’Entrevista de l’Informatiu.
A falta de resultats oficials, que ja s’estan configurant, Morales ha explicat que les causes de les actuacions es deuen a “incendis urbans, fins a incendis de vegetació, encara que siguin a L’Hospitalet urbana i no forestal, també hi ha accidents de trànsit, assitencies tècniques per fuites d’aigua, inundacions, fuites de gas, i algunes de salvament de persones”. També ha recordat que en cas d’incendi és important trucar al 112, i “possar tots els impediments que puguis entre tu i el fum“.

Incendis en infrahabitatges
Enguany a L’Hospitalet, hi ha hagut dos incendis greus a plantes baixes on abans hi havia locals comercials on ara habiten persones. Un va ser al carrer Saurí al barri del Centre i un altre a un de Mestre Carbó a uns baixos d’un antic local. En aquest sentit, el sotsinspector de Bombers ha explicat que “no reuneixen les mínimes condicions d’un habitatge, la ventilació és precària, i per tant el risc d’incendi s’incrementa, la bossa de pobresa són un bon cultiu per a la possibilitat que s’origini un incendi”.
Les explosions de patinets
Fa dos anys, els Bombers de L’Hospitalet ens alertaven del risc de les explosions de patinets elèctrics a les llars. En aquest temps, el nombre d’incendis provocats per aquest fet s’ha rebaixat, però “s’ha de tenir en compte que el patinet té la bateria a la part inferior, i quan s’utilitzen, reben molts cops, per tant, són bateries que pateixen impactes i això fa que algunes quedin malmeses, aleshores durant el procés de càrrega, sobretot en les càrregues ràpides, és possible que hi hagi alguna causa de defecte” ha recordat Josep Morales.
Aniversari dels Bombers
Els Bombers de L’Hospitalet celebren el seu cinquanta aniversari al Parc de Bombers i amb motiu de la celebració, està previst que “cap a l’abril o maig, es recuperi l’exposició itinerant que s’ha fet per tota Catalunya dels 40 anys de Bombers i aquí la posaríem a L’Harmonia, que ens ha cedit l’Ajuntament, i també farem algunes xerrades sobre prevenció i el paper dels Bombers a la Guerra Civil“.