El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha explicat a l’entrevista de l’Informatiu de TV L’Hospitalet que l’estació de Rodalies de Bellvitge torna a ser plenament accessible, després que aquest estiu alguns usuaris reportessin incidències en els ascensors que a finals de juliol es van instal·lar a l’estació.
Segons Carmona, “en general els ascensors han funcionat bé durant l’agost, però no com era degut a causa del vandalisme”. Recentment, però, s’han reparat els desperfectes ocasionats per l’incivisme de manera que els quatre ascensors tornen a estar 100% operatius.
La instal·lació dels ascensors va ser una actuació llargament reivindicada pels veïns i va convertir l’estació de Bellvitge en una infraestructura accessible. Els treballs, que van suposar una inversió de 3 milions d’euros, van consistir en la instal·lació de quatre ascensors, que comuniquen el vestíbul amb les andanes i els carrers d’accés.
Carmona també ha fet referència a les diferents obres de millora de la xarxa de Rodalies, que s’allargaran fins al proper 15 de novembre. “Els treballs s’estan desenvolupant amb normalitat, en el calendari previst i amb la menor afectació possible al viatger”, ha dit.
En aquest sentit, a causa de les obres del Corredor Mediterrani s’ha habilitat un servei alternatiu de bus per als usuaris de la R4 entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia. Les obres també afecten els trens de l’R1 amb origen o destinació Molins de Rei, que iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a L’Hospitalet. No obstant, els usuaris podran fer el trajecte entre L’Hospitalet i Molins de Rei amb la línia R4 de Rodalies.
D’altra banda, Carmona ha dit que els treballs de la futura estació de La Sagrera provocaran una reducció de l’oferta de la línia R1 en hora punta.
A més, durant l’agost s’han dut a terme part de les obres de la nova configuració de vies de l’estació de Sants, que també han afectat la circulació de trens a l’estació de Rodalies de L’Hospitalet.
Carmona ha explicat que “ara mateix a Sants hi ha 8 vies per on passen els trens de Rodalies: dos van cap al túnel de Plaça Catalunya i sis cap al de Passeig de Gràcia. Amb les obres tindrem quatre vies per túnel, de manera que es podrà agilitzar la capacitat de la infraestructura i optimitzar el servei”.