Uns 300 alumnes de 3r i 4t d’ESO han participat en la festa de final de curs dels projectes APS. Un acte que ha reconegut la seva feina en aquests projectes que combinen l’aprenentatge amb serveis a la comunitat.
Al llarg del curs s’han fet a la ciutat més de 60 projectes ApS. Tot i que la majoria s’han desenvolupat entre alumnat d’ESO cada cop són més els centres de primària que se sumen a les propostes amb aquesta metodologia que combina situacions d’aprenentatge real amb serveis a la comunitat.
Totes aquestes iniciatives tenen en comú que els joves fan un servei a la ciutat, als veïns o altres persones al mateix temps que aprenen moltes coses.

María José Pérez, cap Unitat Ciutat Educadora, ha explicat que “el que vol dir aprenentatge i servei, és aprendre competències curriculars i que aquestes tinguin un sentit per a tu i per a la teva vida quotidiana. Vincular que l’aprenentatge que facin els alumnes al centre educatiu tingui un sentit i un perquè”.
Més de 2600 alumnes de la ciutat han participat en l’ApS
En global, l’alumnat participant ha generat interaccions amb més de 40 entitats i serveis de L’Hospitalet, però també amb institucions o entitats com ara el Banc de Sant i Teixits o l’Àrea metropolitana de Barcelona. També hi ha moltes experiències que posen en relació centres de secundària amb centres de primària.
La Blessing Umweni, alumna de l’Institut Rubió i Ors, ha participat en un dels projectes que consisteix a realitzar un voluntariat per a la gent gran. Segons la Blessing, “ha estat una experiència molt enriquidora on he pogut compartir moments molt especials amb ells”.

L’Ajuntament impulsa directament projectes en els àmbits de l’acompanyament a l’aprenentatge i al lleure; la cultura i els museus; la convivència i l’acollida; la salut i l’esport, i el medi ambient i la sostenibilitat.