Normalitat els primers dies laborables del tall parcial de la línia 5 del metro entre les estacions de Collblanc i Cornellà Centre. Tant el metro com els 26 autobusos especials que s’han habilitat estan absorbint la demanda sense problemes, tot i que bona part dels usuaris lamenten que els temps de trajecte s’hagin incrementat.

El tram sense servei, d’uns 5 quilòmetres de longitud, inclou també les parades d’Ernest Lluch, Pubilla Cases, Can Vidalet i Can Boixeres.

Com a alternativa a l’afectació, TMB ha posat en marxa un bus llançadora entre Cornellà Centre i Collblanc (bus especial 1) que fa un recorregut similar a la L5 però passant per l’estació de Rambla Just Oliveras (amb enllaç amb la L1 del metro i les línies R1 i R4 de Rodalies) i Can Serra (L1). També connecta amb la L9S/L10S a Collbanc i amb el Trambaix a Ernest Lluch i Cornellà Centre.

Tot i que no para a l’estació de Can Vidalet per la impossibilitat de fer-hi passar autobusos de gran capacitat, s’ha habilitat una altra línia de bus llançadora (bus especial 2) que la connecta amb la parada de Can Serra de la L1 del metro.

Els treballs, que s’allaragan fins al diumenge 1 de setembre, consisteixen en la renovació de la via per millorar la fiabilitat de la línia i eliminar les vibracions.

També s’hi instal·larà un canvi d’agulla per poder reduir el temps d’aturada en cas d’incidència i incrementar la capacitat de trens a la línia, que comptarà amb un nou comboi a partir del setembre.

L’altre tall parcial a la xarxa de metro, en aquest cas entre les estacions de Paral·lel i Sagrada Familia de la L2, també es desenvolupa amb normalitat.