Arriba el final de curs, i la iniciativa Patis Oberts continua activa per oferir espais de lleure als nens i nenes de L’Hospitalet. Aquest projecte funciona els caps de setmana durant el curs de 16.30 a 20.30 hores. Un cop acabin les classes, funcionarà tots els dies amb el mateix horari.
Aquesta iniciativa es desenvolupa als espais exteriors de sis escoles que cobreixen tots els districtes: Sant Josep-El Pi, Santiago Ramón y Cajal, Pompeu Fabra, Pau Casals, Puig i Gairalt i La Marina. Cada espai està atès per dos educadors i compta amb materials de joc perquè els infants i adolescents creïn les seves pròpies dinàmiques.
L’accés és lliure i gratuït i no cal inscripció prèvia ni cap compromís d’assistència. Al capdavant, un equip de professionals de l’entitat Itaca gestiona l’activitat a través d’un conveni amb l’Ajuntament, el qual dinamitza accions prioritzant que siguin els mateixos infants i joves els que organitzin de forma autònoma les activitats.
Els espais accessibles per als infants que s’apropin a aquesta escola són el pati i els racons de lleure del centre. Dinamitzats per diverses educadores, aquests espais compten amb materials de joc, lectura i dibuix. D’altra banda, també es poden organitzar activitats de forma autònoma, com ara partits de futbol o altres esports.
Katherin, coordinadora de la iniciativa, voldria que més centres se sumin a aquest projecte per crear més espais de joc segurs per als nens i nenes de la ciutat. ‘Aquesta iniciativa és molt important perquè tenim pocs espais públics per a la joventut’, afirma Katherin.
Patis Oberts no és només un projecte que vol incentivar el lleure i l’oci, sinó també crear connexions humanes i fer barri. Al cap i a la fi, l’escola és un espai per aprendre, tant dins les aules com al pati.