El servei de Rodalies no acostuma a ser notícia per novetats que millorin la vida dels seus usaris i usuàries. En els darrers temps, poques informacions relacionades amb aquesta xarxa ferroviària han estat ben rebudes per la població. Per això, la reparació dels ascensors de l’estació de Bellvitge – Gornal és una d’aquelles novetats que caldria celebrar, però la desconfiança no deixa pensar en positiu.

El mal funcionament dels dos ascensors de l’estació -amb sortida pel Gornal i per Bellvitge- ha estat sempre un dels principals inconvenients d’un dels punts més concorreguts de la ciutat, dia rere dia. No només per les persones que necessiten accedir al tren, sinó també perquè el pas soterrani de l’estació serveix de via de comunicació entre els dos barris.

Fa dues setmanes que els ascensors de l’estació han tornat a funcionar després de molts mesos sense fer-ho. Malgrat això, Mari Cruz Redondo Puertas, veïna de L’Hospitalet, denuncia que, de vegades, només un dels dos nous ascensors funciona. Una altra veïna que reclama solucions més efectives és Montserrat Iglesias, qui afirma que recentment hi ha hagut casos de persones que s’han quedat atrapades en l’ascensor i han hagut d’intervenir els bombers.

Yolanda Martínez, vicepresidenta de l’Associació de Veïns del Gornal, dona especial rellevància al fet que aquests dos ascensors haurien de ser pilars fonamentals en la connexió entre el Gornal i Bellvitge. També afirma que el desconeixement sobre qui són els responsables de la gestió i el manteniment dels ascensors frustra els veïns i les veïnes del districte.

Si finalment aquesta reparació és la definitiva, será una gran notícia pels usuaris i usuàries que habitualment fan servir l’estació de Bellvitge – Gornal.