Els més petits han estat els protagonistes de la Nit de foc infantil, que ha recorregut els carrers del Centre amb les seves lluminàries i disfresses de diables i diablesses.
Hi van participar les principals colles de la ciutat i algunes altres de convidades, tot destacant l’Skamot Diabòlik de Santa Eulàlia, Diables del Club de Bellvitge, Diablons i Tabalers d’ESJEP, Pantunyetes, Toc de foc de la Bòbila, Folcat Diabòlic, Diables i diablesses de la Florida o Diables de Llorenç del Penedès.
Els infants, amb tota la pirotècnica adaptada a la seva edat, van sortir cap a les 21h de la plaça de l’Ajuntament i van recórrer diversos carrers del barri del Centre per tornar al lloc d’origen i fer el fi de festa.


En aquestes Festes de Primavera, la canalla ha tingut un protagonisme especial en aquestes activitats tradicionals catalanes, tan pel que fa a aquestes més lligades al foc com, ahir, les relatives a l’activitat gegantera.
Daniel Larrosa, vocal de la junta de Tro, explicava que li agrada que els petits “tinguin el seu propi espai en la jornada de dissabte perquè crec que els hi dona un valor molt més gran a la canalla”. També espera que molts d’aquests nens i nenes acabin prenent el relleu generacional d’aquí uns anys en totes les activitats relacionades amb el foc i les tradicions catalanes.


Recordem que ahir al matí diverses colles d’infants i joves van passejar diverses figures en la Trobada Infantil.
Nit de Foc per tancar la festa
I ja que parlem de foc, recordem que, com és habitual, les Festes de Primavera es clouran a partir de les 20h. amb l’habitual Nit de foc, que inclou la Tabalada, el correfoc, l’esclat final i els focs artificials. Tabalada (29h.) i Correfoc (21h.) faran els seus recorreguts pels carrers del Centre, amb sortida i arribada a la plaça de l’Ajuntament.
Allà es farà també l’Esclat final, amb l’encesa de la Porta de l’Infern i amb els diables (els sèniors, és clar), omplint la plaça de foc. Finalment, el castell de focs artificials clourà aquesta edició de les Festes de Primavera, cap a les 22.15h.
Consulta el programa íntegre de les Festes de Primavera 2026en versió PDF