“Posa’t la Gorra” és una campanya creada l’any 2001 per l’AFANOC (l’Associació de Familiars d’Amics i Nens Oncològics de Catalunya) amb la que es pretén sensibilitzar i normalitzar sobre el càncer infantil. Dissabte, 6 d’abril, tindrà lloc la 23a edició d’aquesta campanya i hi col·laboren els Mercats de L’Hospitalet. En aquests establiments es podrà adquirir la gorra solidària a un preu de 8 euros.

Per què una gorra?

Un dels efectes secundaris del càncer és la pèrdua de cabell pels tractaments. Per aquest motiu, la gorra s’ha convertit en el símbol principal de la campanya. Cada any es crea un disseny per les gorres únic i exclusiu i es posen a la venda per tal de recaptar diners que es destinaran a mantenir la gratuïtat del servei per a les families amb infants amb càncer i així millorar les seves condicions als hospitals. Així com també oferir suport psicosocial.

Tarsila Schubert, autora del disseny

L’artista brasilera Tarsila Schubert ha estat l’encarregada de crear el disseny d’aquest any, on predomina el verd, taronja, rosa i el branc i al frontal apareix un ull amb aquests colors. Un disseny que transmet cura i acompanyament al llarg del procés de la malaltia. També dona un missatge de que hem de mirar més enllà de les aparences. Una mirada que tracta a l’infant com un infant i no com un pacient.

Per totes aquelles persones que vulgui col·laborar amb la campanya ho podràn fer a través de la venda de gorres en algún comerç o realitzar la campanya en escoles o altres localitzacions.

Per més informació consultar www.afanoc.org www.posatlagorra.org o trucar-nos al 93.237.79.79