El CAP de Sant Josep i el nou Centre d’Urgències d’Atenció Primària de la ciutat podrien posar-se en marxa a finals del 2029. Aquesta és la data que ha concretat el Departament de Salut arran d’una pregunta parlamentària efectuada pel grup d’Esquerra Republicana.

En conseqüència, i després d’anys de demora, els veïns de Sant Josep hauran d’esperar gairebé quatre anys més per poder fer ús d’aquests equipaments que s’han de construir al solar entre l’avinguda d’Isabel la Catòlica i Josep Tarradellas.

El Departament de Salut preveu que les obres estiguin finalitzades i els serveis puguin entrar en funcionament a finals del 2029, segons la resposta de la consellera de Salut, Olga Pané, a la pregunta 314-06190/15 formulada pel grup d’ERC. En la resposta, Pané ha explicat que les obres tindran un cost de gairebé 15 milions d’euros i que l’avantprojecte compta amb el vistiplau dels professionals de futur centre i l’Ajuntament. També apunta que ja s’ha adjudicat el projecte executiu.

Opinió de la FAV L’Hospitalet

El nou CAP ha estat llargament reivindicat pels veïns que lamenten que novament es demori l’inici de les obres. “Cal tenir en compte que aquesta demora afecta altres barris ja que els CAP de Just Oliveras i de Sanfeliu estan sobrecarregats”, afirma Maite de la Concha, presidenta de la Federació d’Associació de Veïns de L’Hospitalet.

Fases de les obres

Les obres es faran en dues fases. La primera consta d’uns treballs d’arqueologia que podrien començar a finals del 2026. La construcció del centre començaria en la segona fase el segon trimestre del 2027.

També està previst que l’equipament aculli un CUAP més gran que l’actual del carrer Cobalt, així com una base del SEM i espai per al Banc de Sang i Teixits.

De la Concha demana que aquests equipaments donin una resposta suficient a les necessitats sanitàries del barri: “en l’àmbit de l’atenció primària, amb especialistes, urgències, rehabilitació, proves diagnòstiques, analítiques i per imatge i que es contempli l’atenció mental i dental”.

Des de la FAV recorden que aquest no és l’únic equipament al barri pendent, en referència a la residència per a gent gran i l’escola bressol anunciades fa anys.

Calendari d’obres amb demora

El nou calendari d’obres explicat per la Generalitat fixa una demora de més de tres anys respecte a l’anunci que va fer el llavors conseller de Salut, Josep Maria Argimon, que va situar l’inici de les obres a principis del 2024.