Els docents de l’Institut Escola Pere Lliscart han enviat una carta a la consellera d’Educació, Esther Niubó, demanant-li que reconsideri el projecte de construcció del nou edifici del centre educatiu. El nou edifici s’hauria de començar a construir en breu a l’actual pati de l’institut escola.
El professorat afirma que el projecte constructiu no respon a les necessitats del centre i les obres causaran molèsties greus.
“Els espais dissenyats són del tot insuficients per donar una resposta educativa adequada i una vida a l’escola en condicions a més de 650 alumnes i de 70 docents, vetlladors, monitors, personal PAS; en total unes 800 persones que conviuen a la vegada en uns mateixos espais. Alguns espais fonamentals i necessaris que s’havien acordat, finalment han desaparegut del projecte definitiu”, explica la carta.
Pel que fa a les molèsties que ocasionaran les obres, els docents expliquen que “el soroll i la pols atempten directament en la salut de tota la comunitat educativa, ja que les obres s’han de realitzar en el mateix espai on s’estaran desenvolupant les classes”. A més consideren que mentre durin les obres es perdrà el pati i l’àrea d’educació física.
La carta també incideix en el tema que l’institut escola és un centre de màxima complexitat. “Encara entenem menys que s’estiguin projectant aquestes obres sense tenir en compte solucions per a l’alumnat del centre, un centre marcat per gran quantitat d’alumnes NESE i amb alta vulnerabilitat”.
Per acabar, els docents demanen que es replantegi el projecte per donar resposta a les necessitat del centre i vetllar per l’educació de qualitat i la salut de la comunitat educativa.