El Tribunal Suprem ha concedit l’amnistia a l’hospitalenca, Anna Simó, i a la resta de membres sobiranistes de la mesa del Parlament de 2017: Lluís Corominas, Ramona Barrufet i Lluís Guinó.
La decisió arriba després que el Tribunal Constitucional i el Tribunal de Justícia de la Unió Europea avalessin recentment la llei d’amnistia.
Els quatre de la Mesa havien estat condemnats pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el 2023 a quatre mesos d’inhabilitació i a una multa de 1.200 euros per desobeir el Tribunal Constitucional en permetre les votacions relacionades amb l’1 d’octubre.
Amb aquesta resolució, el Suprem accelera l’aplicació de la llei d’amnistia. Fa pocs dies també va amnistiar l’exconsellera Meritxell Serret i, la setmana passada, els membres de la mesa del Parlament presidida per Roger Torrent.
L’any 2017, Anna Simó, exregidora de L’Hospitalet i exconsellera d’Educació i Benestar Social i Família, ocupava la secretaria primera de la mesa del Parlament.
En declaracions a 3cat, Simó ha manifestat que “l’amnistia representa un acte de justícia, de compliment d’una llei que els alts tribunals espanyols han intentat estalviar-se”.