El TRAM, el tramvia metropolità, ja fa 20 anys que funciona i en dues dècades ha registrat prop de 460 milions de viatges i s’ha consolidat com un mitjà de transport ben valorat per la ciutadania.

Encara pendent de la connexió entre el TRAM Besòs i el TRAM Baix, que queda tallat a la plaça Francesc Macià, de Barcelona, el tramvia compta, de moment, amb prop de 30 kilòmetres de vies i 56 estacions, 2 d’elles a l’Hospitalet, Can Rigal i Ernest Lluch, a l’eix de la Carretera de Collblanc, i molt a prop de les estacions de Metro de la línia 5, la blava, de Pubilla Cases i Ernest Lluch.

Dues dècades després, el TRAM està ben valorat, en general, per raons diverses, però en destaquen, justament, la connexió amb altres modes de transport públic, la puntualitat i la comoditat.

La Mónica Soto Mosquera explica “que el faig servoir cada dia per anar a la feina i em va molt bé i és molt puntual, tret d’alguna incidència”.

El Cecilio Camona de la Flor confirma que “pel que fa a la puntualitat, molt bé. I, a més, és ràpid i vas a l’aire lliure, no pas per un túnel sota terra”.

La Claudia García Sánchez és estudiant universitària i assenyala que “l’agafo cada dia per anar a la universitat, arriba molt puntual i mai he tingut cap problema”. I la seva companya Houda Abaila Chahouati afegeix que “em va mol bé perquè està mot ben connectat”.

L’any passat el tramvia va batre rècords, amb 31 milions de viatges, 22 dels quals els va fer el TRAM Baix, el ramal de L’Hospitalet. Segons l’Institut Metròpoli, el tramvia treu una valoració de 7,8.

El TRAM Baix és un mitjà de transport habitual per a la ciutadania de la zona Nord de la ciutat, ja que la línia T3 té parada al seu centre hospitalari de referència, el Moisès Broggi, de Sant Joan Despí.

Tot i així, la ciutadania de l’Hospitalet voldria que el TRAM Baix i el TRAM Besòs fossin un sol tramvia.

La Claudia García Sánchez indica que “si estigués connectat seria molt millor perquè m’agradaria poder anar també en tramvia a l’altra part de Barcelona”. I la seva companya, la Houda Abaila Chahouati recorda que també seria bo “per tenir més opcions a banda de bus y Metro i d’aquesta manera poder fer servir encara més el transport públic i reduir l’ús del cotxe”.

El Sergio Muñoz Cabello, també estudiant universitari, diu que el servei del tramvia “està prou bé”, però també admet que “el fet que hi hagi dues línies separades no deixa de ser una mica empipador”.

La connexió del tramvia avança per la banda Besòs, amb les noves parades Glòries, Monumental, Sicília i Verdaguer, a Barcelona. Tot i això, l’ATM, l’Autoritat del Transport Metropolitpa, encara ha de confirmar quan començaran les obres per allargar TRAM Besòs fins a la Diagonal, i enllaçar així amb el TRAM Baix.