Després de mesos assajant, alumnes del col·legi Xaloc i persones amb discapacitat intel·lectual de l’Associació Alpi han pujat a l’escenari per interpretar l’obra “Todo esta escrito” davant de familiars i companys de l’escola. És una activitat que té com a objectiu fomentar la convivència i l’educació en valors entre els alumnes.
Raúl Calle, coordinador d’activitats solidàries del Col·legi Xaloc, ha explicat que els nois i noies “es relacionen amb persones amb discapacitat intel·lectual i creiem que això ens ajuda molt en la formació dels nostres alumnes. Sobretot perquè veiem que treuen el seu costat més amable, que a vegades a l’aula costa més i amb ells ens facilita molt la tasca educativa”.
De la seva banda, Mari Carmen Piedras, educadora social d’ALPI, ha assenyalat que “és molt bonic veure com es consolida aquesta relació que tenen al llarg dels assajos. Es veu després quan arriba l’hora de la presentació de l’obra que hi ha una explosió d’emocions entre tots ells, els familiars i els companys que venen a veure la representació”.
Quatre anys de col·laboració entre l’escola Xaloc i ALPI
Raúl Calle ha assegurat que “el nostre objectiu era que els alumnes d’ALPI estiguessin com a casa. Després de quatre anys ja tothom es coneix, nosaltres hem visitat les seves instal·lacions i ells han vingut aquí a col·laborar en diferents activitats”.
La Manoli Sánchez, membre d’ALPI, ha explicat que “m’agrada molt aquesta experiència perquè es molt divertida i a més conec a molta gent”.
El Mario Lambea, alumne de l’escola Xaloc, ha dit que “és una experiència que tothom hauria de viure algun cop a la seva vida. Perquè reforça molt les relacions humanes”.
El projecte, que és un aprenentatge i servei, vol trencar estigmes entorn a la discapacitat intel·lectual.
Mari Carmen Piedras ha destacat que “aquest espai és important per a ells per compartir i donar visibilitat a les capacitats que poden tenir aquestes persones”.
Aquesta iniciativa va més enllà de l’obra, ja que l’entitat i l’escola també treballen plegats durant el curs, amb visites a l’associació o preparant activitats conjuntes.