El públic del Sónar 2026 tenia clar des de les primeres hores que la lírica provocativa i el rap de Metrika protagonitzaria l’inici del festival el dijous 18 de juny. I així va ser, amb l’artista urbana conquerint un dels sis escenaris d’aquesta 33a edició. Temes com ‘Toto de loca’ o ‘Botas de pelo’ van fer les delícies d’un públic entregat a l’estrella emergent castellonenca.
Per la seva part, Arp Frique & The Perpetual Singers van donar el toc funk i soul al Sónar. Enguany el festival se celebra fins dissabte íntegrament a la Fira Gran Via de L’Hospitalet per primer cop, amb més d’un centenar d’actuacions i fins a 14 hores diàries de música.
La unificació en un sol espai del Sónar de Dia i de Nit ha sorprès a alguns dels més veterans. És el cas del Sergio, qui després de 27 anys venint al Sónar, explica el seu punt de vista: “Soc de la vella escola, preferiria dos però t’has d’habituar al que vingui”, comenta.
El Cristóbal, també experimentat del festival, ho veu amb bons ulls: “Aquesta no l’he provat encara, no està malament tampoc”. En aquest sentit, destaca els seus punts forts: “Al final és un recinte gran i hi ha quatre sales, dues interiors i dues exteriors i crec que està bé. Està ben comunicat per poder venir i és un bon lloc perquè pugui venir molta gent“, tal com esperen els organitzadors.






Divendres 19 de juny al vespre els més apassionats de l’electrònica podran gaudir del de l’experimentació de STOOR Live i Charlotte de Witte, considerada la reina del tecno actual. Demà dissabte 20 de juny arribarà el torn dels britànics The Prodigy, caps de cartell d’un Sónar que buscarà superar els 160.000 assistents.