Usuaris del servei públic de transport adaptat de la ciutat reconeixen que s’ha normalitzat la gestió després de les incidències que van denunciar a inicis d’octubre quan va canviar l’empresa adjudicatària. Tot i això demanen que s’agilitzi l’atenció telefònica per reservar un trajecte.

En la mateixa línia es manifesta la Síndica de Greuges en la resolució que ha emès com a iniciativa d’ofici oberta davant les queixes del col.lectiu d’usuaris de taxis adaptats.

L’Ajuntament, de la seva banda, un cop aclarit que es mantenen les mateixes condicions d’ús que es venien aplicant amb l’anterior concessionària, treballa per introduir millores. Ara és l’administració titular d’aquest transport. Un servei públic que contempla usos col·lectius i també individuals amb caràcter esporàdic com és el taxi adaptat porta a porta. Anteriorment el servei depenia de l’AMB.

L’atenció telefònica ha de millorar

Mari Carmen Cornejo Rapp, usuària de taxi adaptat i veïna de Santa Eulàlia, reconeix que a mesura que han passat els dies l’atenció als perceptors del servei s’ha anat normalitzant. “Mantenim la opció de demanar transport per anar al metge”, però lamenta que continuï “sent costós que t’agafin el telèfon”.

Justament els usuaris del servei de taxi adaptat a inicis d’octubre van protestar perquè entenien que la nova empresa adjudicatària deixava de cobrir els trasllats a centres sanitaris i a centres escolars. I van presentar una queixa davant la Síndica de Greuges.

Resolució de la Síndica de Greuges de L’H

La Síndica Merche García va engegar una iniciativa d’ofici per esclarir la situació i en la seva resolució final deixa constància que s’ha tractat d’un malentès administratiu que l’Ajuntament ha reconegut i ja ha aclarit. “Es mantenen les mateixes condicions”, afirma i puntualitza que “el trasllat de pacients per seguir tractaments mèdics continuats va a càrrec de Salut, però el taxi adaptat porta a porta per anar al metge en visites esporàdiques continua inclòs en aquest servei municipal”, explica.

La resolució de la sindicatura, però, insta l’Ajuntament a incorporar mesures de millora, com el pagament amb targeta de crèdit i obrir més canals de comunicació amb els usuaris. Merche García també proposa que el consistori enviï una nova carta informativa als 1.832 usuaris registrats de taxi adaptat reiterant les condicions d’ús i esvaint possibles dubtes sobre els trasllats exclosos.

L’Ajuntament ja treballa en mesures de millora

El tinent d’alcaldia i regidor de Mobilitat, Jesús Husillos, es mostra satisfet que la situació de les primeres setmanes s’hagi capgirat i afirma que s’està treballant per introduir millores en la línia del que es proposa, començant per habilitar un grup de WhatsApp i una aplicació per millorar l’atenció a l’usuari i la tramitació dels serveis.

Des de l’1 d’octubre el contracte de transport adaptat el presta l’empresa Transport Comtal, nova adjudicatària. El servei de taxis adaptats forma part d’aquest contracte que abans ho gestionava AMB i que ara ho fa directament l’Ajuntament de L’Hospitalet.

Amb aquest canvi d’administració gestora, el tinent d’alcaldia Jesús Husillos destaca que s’han incorporat millores, sobretot en el transport col.lectiu adaptat: s’han incrementat el nombre de línies d’autocars, de 9 s’han passat a 13, i també han augmentat els usuaris, arribant a duplicar la xifra anterior, passant de 70 a 180 passatgers.