Després de tres jornades, el saló Seafood, dedicat a la indústria alimentària del peix i el marisc, tanca portes al recite de Fira Gran Via de L’Hospitalet. En la trentena edició del congrés, la més gran de la seva història, s’hi han reunit més de 2.244 empreses de 87 països d’arreu del món.

Unes xifres que consoliden el Seafood com el principal aparador internacional per presentar les últimes tendències del sector, que passen, sobretot, per oferir noves maneres de consumir els productes del mar.

Per exemple, torrades de cranc, rodanxes de marisc o peix que incorpora nous gustos i ingredients. Per exemple, l’empresa vietnamita Vinh Hoan Corporation ha presentat unes boles de surimi de panga farcides de verdures i gambes. Uns farcells que són de diferents colors, derivats dels vegetals que incorporen, com el groc de la carbassa o el verd dels espinacs.

Un altre cas és el de la danesa Vega Salmon, que comercialitza salmó amb diferents gustos, com els sabors de les espècies xineses, el gingebre tailandès, el xili mexicà o els cítrics italians.

Al Seafood també irrompen cada vegada més els productes vegans que simulen el peix i el marisc, així com les algues, que apunten a ser un dels aliments del futur.

És el cas de d’Algolesko, una empresa de França que ofereix una combinació d’algues wakame cruixents amb suc i ratlladura de cítrics, sal i vinagre.

Pel que fa a la presència catalana destaquen empreses com Sant Lluís Ostres Catalanes, que volen posicionar l’ostra del Delta de l’Ebre en el mercat internacional.