El recinte de Fira de Barcelona a la Granvia acull fins el pròxim dijous el principal saló europeu dedicat al sector de la piscina i del wellness. Amb el suport de la patronal espanyola del sector ASOFAP, el certamen ha augmentat un 54% la superfície comercial en relació al 2021 i ocupa més de 40.000 m2.

Hi participen 360 empreses, el 68% internacionals, de fins a 30 països, que presenten solucions, equipament i tecnologies per a piscines d’ús residencial i públiques, a més d’instal·lacions, equipament i accessoris relacionats amb el wellness, zones d’spa, el fitness i la decoració d’exteriors.

Angel Celorrio, director Saló Internacional Piscina i Welness Barcelona, ha admès que la sequera es preocupant però ha puntualitzat que “les innovacions tecnologiques i productes están preparats per reduir el consum. Només representem el 0,11% del consum, una xifra insignificant”.

També ha posat l’accent en el fet que el principal problema de les piscines pel que fa al consum d’aigua és l’evaporació i ha destacat que “aquí hi ha empreses que aporten solucions, com pantalles que cobreixen les piscines i eviten aquesta evaporació de l’aigua”.

En la mateixa línea, Francisco Luís Pérez, directiu de Cover Pool, ha afirmat que “gràcies a les cobertes l’evaporació a causa de la temperatura exterior és mínima i, a més, aporten seguretat per a la canalla i les mascotes”.

A Catalunya està prohibit omplir les piscines de nova construcció amb aigua potable des d’abans de l’estiu.

Jordi Tosca, president honorari de MásQueInicitaivas, ha explicat que “fem un filtrat a l’aigua i la deixem extremadament pura, sense productes químics i apta per a les piscines. I, a més, té altres avantatges sostenibles, com més flotabilitat i que no es crien mosquits”.

Com a novetat i dins de les mesures de reducció de la petjada ambiental que posa en marxa el saló, enguany totes les piscines i spa exposats en la fira s’ompliran amb aigua de mar vitalitzada. Al tancament del saló, aquesta aigua es recollirà per a ser reutilitzada en altres instal·lacions aquàtiques o en basses antiincendis.

Quan tanqui el saló, l’aigua de les piscines que han estat exposades es recollirà per ser reutilitzada en altres instal·lacions aquàtiques o en bases antiincendis.

Reptes del sector

L’estalvi energètic i la reducció del consum hídric que pot arribar fins al 90%, l’impacte de la digitalització i la connectivitat en el manteniment de la piscina, la importància del disseny arquitectònic o la creació d’experiències saludables, d’oci i benestar marquen les novetats que presenta el sector en aquesta edició.

Els promotors del Saló de les Piscines i el Wellness recorden que una piscina ben cuidada i amb un bon manteniment es pot mantenir durant anys sense necessitat de buidar-la i tornar-la a omplir.

En aquest sentit, el director Ángel Celorrio, també ha destacat la presència d’expositors que ofereixen “robots que netegen els fons de les piscines i, de retruc, també redueixen el consum energètic dels filtres”.

Una de les empreses que aporta tecnología per al manteniment de les piscines és Hayward. Julien Echabé, directiu d’aquesta empresa ha assenyalat que “la bomba de velocitat estalvia energía i el filtre estalvia 10.000 litres d’aigua i permet reduir l’ús de productes químics”. I ha afegiyt que “tots els nostres clients ens pregunten per l’estalvi energètic i pel control a distancia”.

En l’actual context de pre emergència per sequera, l’única alternativa és l’aigua de mar revitalitzada. Más que Iniciativas és una empresa que s’hi dedica a aquest sector i dona feina a persones amb discapacitat.

Espanya, mercat top internacional

Amb més d’1,3 milions d’unitats, Espanya és el quart país del món i el segon d’Europa amb més piscines. Per la seva dimensió, el mercat espanyol és clau en el negoci de fabricants i distribuïdors internacionals. Cada any es construeixen una mitjana de 25.000 noves.