La situació de conflicte bèl·lic a l’Orient Mitjà, desfermada pels atacs dels Estats Units i Israel contra l’Iran i el Líban, i la resposta d’aquests països a l’atac són el tema central de la moció que el PSC presentarà al Ple municipal del març, una moció que també recorda la destrucció de Gaza, a Palestina.

El PSC encapçala una moció conjunta, juntament amb ERC-EUiA i L’Hospitalet En Comú Podem, que denuncia que els atacs militars dels Estats Units i Israel contra l’Iran i el Líban violen el dret internacional i, a més, estarien causant baixes de forma generalitzada entre la població civil, com les més de 100 nenes que van morir fa setmanes quan la seva escola va ser bombardejada.

El portaveu municipal socialista, Jesús Husillos, ha assenyalat que es tracta “d’aixecar la veu per a aquelles víctimes civils que malauradament estan tenint efectes en forma de mort, en forma de desplaçaments obligatoris, fruit d’una guerra inútil i inexplicable”.

I, en relació a la manca de mandat de les Nacions Unides i dels Congrés dels Estats Units, ha afegit que “cada dia apareixen més informacions que van en el sentit de discutir la legitimitat d’aquesta guerra”.

També es fa una condemna explícita del règim teocràtic dels aitatol·làs de l’Iran, però es reclama que es doni prioritat a una solució negociada i pacífica que afavoreixi una transició democràtica  i duradora. Segons Jesús Husillos, la ciutat de L’Hospitalet “creu fermament en les posicions de pau”.

La moció també posa l’accent en el paper que hauria de tenir la Unió Europea, com a garant del dret internacional, dels drets humans i del multilateralisme en la gestió de la seguretat a escala global.

Si la moció tira endavant, l’Ajuntament en donarà trasllat al Ministeri d’Afers Exteriors, al departament d’Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat i al Fons Català de Cooperació, entre d’altres.