Aquest dissabte 11 d’octubre es posa de nou en marxa el projecte pilot Recuperem els carrers, en aquesta ocasió al carrer de Marcel·lí Esquius, entre l’avinguda de Severo Ochoa i el carrer d’Andorra, al barri de Pubilla Cases, de 10 a 21 hores. El trànsit quedarà tallat i el carrer es transformarà en un espai de passeig i d’activitats d’oci per a la ciutadania.

Es tracta de la segona jornada d’aquest projecte que ja es va portar a terme a finals del mes de setembre al carrer Enric Prat de la Riba amb una bona acollida per part del veïnat i del comerç local. Aquesta iniciativa també té per objectiu fomentar una mobilitat activa, millorar la qualitat de l’aire, reduir la contaminació acústica i impulsar el comerç de proximitat. Recuperem els carrers és un projecte inclòs en el pacte de pressupostos amb el grup municipal L’Hospitalet En Comú Podem (LHECP-C).

Pel que fa a la mobilitat, els vehicles de repartiment han de fer servir les zones de càrrega i descàrrega més pròximes a la zona i tampoc hi poden accedir patinets elèctrics, ciclomotors i altres vehicles similars. En quan al transport públic, afecta la línia LH2.

Després d’aquestes dues jornades, s’avaluarà el funcionament i la satisfacció de ciutadania i comerciants a través d’enquestes, i es valorarà repetir l’activitat un cop al mes i estendre-la a altres barris si els resultats són positius.