Una cinquantena de joves dels instituts del Samontà, la zona Nord de la ciutat, Rubió i Ors, Torras i Bages, Pedraforca i Eduard Fontserè, han pres part aquest curs en el programa Cicerone, una iniciativa que facilita l’acollida de l’alumnat nouvingut i reforça el clima de convivència entre el jovent.

La cloenda del Cicerone 2025-26 ha estat una trobada dels 4 instituts a l’Oficina Jove, a Bellvitge, on ha participat en diverses dinàmiques interactives per propiciar la coneixença mútua.

L’objectiu d’aquest projecte d’Aprenentatge i Servei és que els joves que arriben a la ciutat tinguin un referent que els acompanyarà en tot el procés d’adaptació, sobretot al seu centre educatiu.

L’alumnat cicerone també informa dels recursos i serveis socials i pedagògics que  els nous companys i companyes tenen a l’abast. Un altre aspecte cabdal del projecte Cicerone és que l’alumnat nouvingut aprengui català el més aviat possible.

El professorat considera que el projecte Cicerone hauria de formar al 100% de l’horari escolar perquè és una bona eina d’aprenentatge, que, a més, fomenta la convivència i les relacions personals.

La cloenda del projecte Cicerone 2025-26 ha inclòs el lliurament de diplomes, que acrediten aquests 50 joves de la ciutat com a agents propiciadors d’acollida i convivència, i amb un pica-pica…