El matí de divendres 27 de març, el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha realitzat una visita institucional a L’Hospitalet de Llobregat, començant pels espais de l’Ajuntament, on ha estat rebut per l’alcalde David Quirós i els portaveus dels diferents grups polítics, amb l’excepció de Vox. Durant aquesta primera parada, Rull ha signat el llibre d’honor de la ciutat.


La comitiva s’ha desplaçat posteriorment al Consorci per a la Reforma de la Granvia i el Samontà, on l’alcalde Quirós i el gerent del Consorci, Raúl Alvarín, han presentat els detalls del projecte de soterrament de la Granvia i del BioClúster d’Innovació i Salut, un projecte clau per al desenvolupament econòmic i tecnològic de la ciutat.
Rull ha subratllat la rellevància de la iniciativa, destacant que “ha valgut molt la pena veure i entendre que L’Hospitalet té projecte, i que interpel·la al conjunt de la nació perquè el que passarà aquí en l’àmbit de la bioeconomia serà una locomotora molt poderosa per al conjunt del país”.
La visita ha inclòs també la Florida 6.0, un equipament municipal dedicat a la transformació digital i a l’atenció ciutadana, concebut com un centre modern pensat pels veïns i veïnes del barri.
L’alcalde Quirós ha agraït a Rull i a la institució que representa, el Parlament de Catalunya, la seva implicació en conèixer de primera mà els projectes que s’estan desenvolupant a la ciutat: “És important que es reconegui tota la complexitat i la capacitat de transformació de L’Hospitalet”.