La portaveu del grup municipal del Partit Popular, Sonia Esplugas, ha proposat una iniciativa per millorar la imatge dels comerços, parades i locals comercials afectats per grafits no autoritzats. La seva proposta es basa en impulsar una campanya de personalització de persianes comercials en col·laboració amb grafiters locals. D’aquesta manera, consideren que s’acabaria la sensació de degradació que generen alguns murs dels diferents establiments de la ciutat.
Esplugas ha destacat la necessitat d’actuar a través de dues vies, una reactiva, amb la implementació d’un Pla Antigrafits acompanyat d’un increment del nombre de brigades de neteja per eliminar pintades i grafits no autoritzats, més vigilància, reforç de les sancions als autors d’aquestes accions incíviques i reactivar la campanya informativa per a comunitats de veïns sobre la neteja de les façanes i les conseqüències d’aquests actes.
La portaveu popular també ha proposat que l’Ajuntament aposti per una estratègia proactiva que aprofiti el potencial de l’art urbà per beneficiar el comerç i l’espai públic. En aquest sentit, ha suggerit la cessió de murs i mitgeres de la ciutat com a espais de lliure expressió per als artistes urbans.
“Les dues vies són complementàries. L’art urbà és benvingut sempre que sigui consentit pels comerciants o autoritzat per l’administració pública. Quan no és així, no podem permetre que els mercats municipals, comerços, comunitats de veïns i el mobiliari urbà siguin víctimes de pintades i firmes incíviques que perjudiquen greument la imatge de la ciutat i del sector comercial”, ha conclòs Esplugas.