El grup municipal del Partit Popular ha criticat avui en roda de premsa que el govern de la ciutat renunciï a la construcció d’un nou hospital general a Can Rigal. La portaveu popular, Sonia Esplugas, ha assegurat que el nou Campus de Salut Clínic – Universitat de Barcelona (UB), que es construirà en aquests terrenys, no garanteix la cobertura sanitària necessària als veïns de L’Hospitalet, que en molts casos han de desplaçar-se a centres d’altres municipis per ser atesos, com a l’Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi.

“David Quirós actua com a comparsa del seu company de partit, l’alcalde Collboni, vetllant per la construcció d’un hospital pensat per als barcelonins, però que no garanteix l’atenció als veïns de L’Hospitalet”, ha explicat Esplugas.

En aquest sentit, la portaveu popular ha apuntat que no entenen “per què Quirós enterra la possibilitat de construir un nou hospital general als terrenys de Can Rigal, que sí que donaria servei als hospitalencs, independentment que als terrenys del voltant es construeixi un altre centre sanitari de recerca i biomedicina que atengui els veïns de Barcelona”.

Esplugas també ha lamentat que a Can Rigal s’estigui projectant “la construcció de més de 1.100 nous habitatges, sense que això inclogui la construcció de nous serveis com ara centres educatius, sanitaris, assistencials o socials”. La portaveu popular considera que així “es densifica encara més la ciutat i s’empitjora l’accés als serveis municipals”.

Segons el PP de L’Hospitalet, “el nou mapa sanitari de la ciutat ha de passar per la construcció d’un nou hospital general, l’adequació de l’actual en aquest període i, en definitiva, promoure una xarxa assistencial que garanteixi que tots els veïns de la ciutat puguin ser atesos al seu municipi, sense sobresaturar l’Hospital de Bellvitge”.

L’opció del govern municipal

Fa unes setmanes, amb motiu de la constitució del consorci que impulsarà el Campus de Salut Clínic – UB entre els municipis de L’Hospitalet, Barcelona i Esplugues, l’alcalde David Quirós va assegurar que el pla director urbanístic (PDU) de Can Rigal aprovat l’any 2006 “dona resposta a una ciutat que ja no existeix actualment”.

Segons Quirós, els 1.200 habitatges que es van preveure en aquell moment “són molts” i cal replantejar-los aprofitant el nou PDU que la Generalitat i els ajuntaments estan redactant per aquella zona.

Sobre les necessitats sanitàries de la ciutat, Quirós va explicar que l’Ajuntament treballa amb la Conselleria de Salut en la definició d’un nou mapa de salut d’atenció integral per a tot L’Hospitalet amb l’objectiu de presentar-lo durant el primer trimestre de 2026. Així, el nou Clínic podria prestar alguns serveis als hospitalencs i s’estudia que l’Hospital de Bellvitge pugui ampliar l’assistència per cobrir les necessitats de la ciutat.