El grup municipal del Partit Popular ha volgut donar veu a una queixa veïnal pel que fa al funcionament del telèfon de gestió d’emergències 112. I és que, segons ha explicat la portaveu, Sonia Esplugas, des que aquesta línia va unificar tots els serveis d’emergències de la ciutat, “el temps de resposta ha augmentat”.
En aquest sentit, ha explicat que el telèfon 112 atén trucades, però que, en canvi, si un ciutadà truca per queixar-se d’incivisme, problemes de convivència o ordenances municipals la resposta acaba sent: “haurà d’esperar”.
Per aquestes qüestions, la trucada es deriva a la Guàrdia Urbana i segons Sonia Esplugas, “això fa que la resposta es demori”.
El Partit Popular de L’Hospitalet demanarà a l’Ajuntament que es “recuperi la via de comunicació directa amb la Guàrdia Urbana, un cos de seguretat que rebia anul·lament prop de 70.000 trucades ciutadanes.
D’altra banda, durant la roda de premsa, Sonia Espluga ha lamentat que l’ambulància pròpia de la Guàrdia Urbana estigui infrautilitzada, ja que ara, aquesta no s’activa autmàticament i totes les emergències sanitàries han de passar pel 112 per tal que activi el SEM.