El 7 d’abril de l’any 1935 s’inaugurava el Pont d’en Jordà, una infraestructura que va permetre connectar els barris de Santa Eulàlia i de La Torrassa. Una millora per la ciutadania que es va afegir a l’arribada del metro pocs anys abans, concretament a l’actual estació de Santa Eulàlia.

El veïnat d’ambdós barris han celebrat el seu 90è aniversari en un acte festiu i reivindicatiu a parts iguals. Manel Trullols, de l’associació Defensem el Castell de Bellvís – ACBALAT, ha explicat que “hem mirat de fer aquest petit acte en honor al pont perquè crec que s’ho mereix. Ja que el senyor Jordà, tot i ser el promotor, no va poder tenir el plaer d’inaugurar-lo, perquè justament havia canviat el tema de color polític en aquells moments. Doncs com a mínim que rebi el nostre més sincer agraïment per la tasca que va fer per Santa Eulàlia i per la Torrassa”.

 I és que l’associació Defensem el Castell de Bellvís ACBALAT, fa temps que denuncia el seu estat de conservació i reclama una actuació que dignifiqui aquesta obra dissenyada pel prestigiós gabinet d’arquitectes Eiffel. “Reivindiquem que l’Ajuntament posi una mica més de cura en l’acceleració de les obres de manteniment perquè està en molt mal estat. Portem des d’abans de la pandèmia reclamant la restauració.

La moda de posar cadenats al pont com a símbol d’amor, està fent malbé la malla de protecció. Un fet que preocupa al veïnat. “Els operaris tallen la malla protectora perquè és molt més tova que l’acer del cadenat, i això fa que quedi la malla trencada.”

El pont porta el nom de l’alcalde republicà, Josep Jordà i Polls, que va encarregar la seva construcció. Va ser finançat pels ajuntaments de L’Hospitalet, Barcelona i la companyia del Metro.

L’Ajuntament vol adjudicar les obres en breu

El desembre del 2021 es va adjudicar la redacció del projecte de rehabilitació del Pont d’en Jordà per un valor proper als 18.000 euros, i es va aprovar amb caràcter definitiu en data 14 de febrer de 2023. Tres mesos després, les obres es van adjudicar per un import superior als 300.000 euros. Les obres haurien d’haver començat el 2024 i acabades abans de finalitzar l’any. Però l’empresa va renunciar a fer les obres per l’augment dels preus dels materials.

Actualment, s’està treballant per contractar una empresa que revisi el projecte de rehabilitació actualitzant els preus dels materials. Una vegada el projecte estigui actualitzat, caldrà licitar de nou les obres.

D’altra banda, aquest 2025 està previst que s’instal·lin unes noves escales mecàniques d’accés al pont (des de Santa Eulàlia) per substituir els quatre trams existents. Està previst que la instal·lació comenci al juny amb alguns dels trams i acabi al novembre amb els darrers.