Mocions ERC+EUiA
Amb el suport unànime de tots els grups municipals, el Ple en la sessió d’octubre ha aprovat una moció presentada per ERC+EUiA per renovar, substituir i modernitzar tots els trams d’escales mecàniques ubicats a l’avinguda de Can Serra.
Segons la portaveu republicana Sílvia Casola, aquestes escales presenten incidències contínuament. “Algunes de les escales no funcionaven des d’abans de l’estiu. Fa una setmana el govern anunciava que ja estaven arreglades i ja tornen a haver trams espatllats. Ni set dies en durant. Els veïns estan cansats. “, ha dit.
Per això “ara, més que arreglar-les, plantegem una renovació completa que permeti optimitzar el funcionament i un pla de manteniment. Cal solucions efectives”. La moció demana redactar el projecte d’obra en el primer trimestre del 2025 i licitar-les l’abans possible.
El tinent d’alcaldia de Qualitat Urbana, David Gómez, ha coincidit que aquestes escales necessiten una substitució i ha explicat que, paral·lelament al contracte de manteniment, “estem treballant en la licitació de la renovació de totes les escales de la ciutat”.
Una altra proposta d’ERC+EUiA, aprobada per unanimitat, proposa la realització d’un pla de xoc per millorar els parcs de L’Hospitalet, que inclogui la millora del manteniment, l’increment de l’arbrat i dels espais d’ombra; l’increment dels espais de joc i la seva diversificació; l’increment de les zones de pícnic; la millora de la neteja dels parcs; l’increment de les activitats de dinamització, entre altres.
La tinenta d’alcaldia de Ciutat de Drets, Laura Garcia Manota, ha explicat que la línia amb la qual treballa l’equip de govern crear un pla integral que “ens permeti donar un salt qualitatiu com a ciutat per a les famílies”. Serà un “pla de plans” treballat de manera trasversal que “ens farà adaptar-nos a les noves necessitats que demanda la ciutadania en termes com l’accessibilitat universal als parcs, el verd urbà o els espais intergeneracionals”, ha dit.
Una tercera moció dels republicans, aprovada parcialment, planteja solucionar els problemes d’incivisme a l’entorn de la plaça de la Solidaritat, al barri de Collblanc. Al respecte la regidora del Districte II, Olga Gómez, ha explicat que es col·labora i es fan reunions periòdiques amb les regidories de les Corts i de Sants-Montjuïc i entre les guàrdies urbanes d’ambdues ciutats i els Mossos d’Esquadra. Fruit d’això s’han dut a terme diferents iniciatives i dispositius de seguretat.


Moció del PSC, ERC+EUiA i LHECP
Seguint amb les mocions a proposta dels diferents grups, el Ple s’ha posicionat a favor del text conjunt subscrit per PSC, ERC+EUiA i LHECP que advoca per la pau i demana la desescalada del conflicte a l’Orient Mitjà. El grup de VOX ha rebutjat la proposta, mentre que el PP s’ha abstingut.
El text es fa ressò de la catàstrofe bèl·lica i humanitària sense precedents que viu aquesta zona i demana un alto el foc immediat perquè Israel aturi els atacs a la Franja de Gaza, a Cisjordània i al Líban, i un alto el foc immediat a l’Iran, Hamàs i Hezbol·là perquè aturin els atacs contra Israel. També demana l’alliberament de totes les persones segrestades per Hamàs; entre d’altres mesures per la pau.
La moció, finalment, també demana col·laborar amb la “Campanya 3882. Crida d’emergència per la crisi humanitària generada per l’escalada de violència a Palestina i al Líban”, del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.
En aquest sentit, l’equip de Govern ha anunciat la intenció de destinar el pressupost de cooperació internacional a aquesta campanya.
Mocions del PP
A proposta del Partit Popular, el Ple ha donat el vistiplau unànime a una moció sobre el futur poliesportiu de Santa Eulàlia i Granvia Sud. Segons el text es crearà una comissió tècnica i política per abordar la construcció de l’equipament i estudiar una ubicació alternativa a la pista del Gasòmetre i al parc de l’Alhambra. Es planteja explorar com a possible emplaçament les actuals cotxeres de Rosanbús, al carrer de Martí i Codolar.
També han tingut el suport unànime del Ple municipal, a iniciativa del PP, el soterrament del cablejat aeri i de les façanes de la ciutat; parcialment, els problemes d’inseguretat al carrer de Sant Joan i la proposta per controlar la venda ambulant irregular de begudes alcohòliques i d’alimentació.
Mocions de LHECP
El Ple ha donat llum verda a la iniciativa de LHECP perquè l’Ajuntament faci camí escolar segur tot l’entorn de l’escola Milagros Consarnau. En concret es demana que es consensuï amb l’AFA de l’Escola la intervenció urbanística necessària per pacificar el carril del carrer de l’Aprestadora, contigu al centre educatiu.
També ha tingut el suport majoritari del Ple una altra moció d’aquest grup polític per recuperar i fer visitables els refugis antiaeris de la Guerra Civil: el refugi que hi ha a l’estació del metro de Santa Eulàlia i el refugi del parc de la Marquesa. El text també demana a l’Ajuntament que incorpori aquests refugis al nou Pla especial de protecció del patrimoni, així com incloure com a elements que cal conservar els refugis que formin part de conjunts patrimonials, com ara el del Castell de Bellvís o el que quedi dels túnels de l’illa de Cosme Toda.
Finalment, el Ple també ha donat el seu vistiplau a les iniciatives de LHECP per garantir els drets humans i el benestar col·lectiu, amb l’atenció a les persones migrants i racialitzades. Aquest text insta a l’Ajuntament a adherir-se al decàleg per garantir l’empadronament promogut per la Generalitat i facilitar així l’accés als serveis públics de tothom.
Per últim, s’ha aprovat de manera parcial una altra proposta dels comuns per actuar davant de l’augment dels problemes de salut mental. Entre les mesures, es demana augmentar els recursos econòmics i humans municipals destinats a frenar el problema i instar el govern de la ciutat a oferir gratuïtament un servei de suport psicològic i emocional telemàtic per als joves.