Algunes de les àries més emblemàtiques de l’òpera han sonat al Parc de la Torrassa. Fragments de peces de Puccini, Verdi o Bizet, s’han interpretat sobre aquesta reproducció en miniatura del Teatro Real de Madrid que arriba a L’Hospitalet durant els actes del Tour del Talent impulsat per la Fundació Princesa de Girona.

L’aposta per crear un Teatro Real itinerant té com a objectiu apropar l’òpera a la ciutadania de tot el país amb concerts oberts i gratuïts. Lourdes Sánchez-Ocaña, directora de marca del Teatro Real de Madrid, ha explicat que “hem portat l’òpera a platges, parcs, a múltiples llocs, i és que, hi ha persones que senten l’òpera llunyana o inaccessible, per això el Teatro Real aposta per apropar-la, perquè la gent la conegui, s’atreveixi a sentir-la, s’enamori d’ella”.

Com és el cas de la Berta Linares, veïna de L’Hospitalet que ha admès que “d’òpera no ha vist molt” i que per això li ha cridat l’atenció. “Estic contenta perquè ha valgut la pena” ha afegit. Una altra veïna de la ciutat, la Carolina Ruiz, ha comentat que “el tema de la gratuïtat és una oportunitat i és un mecanisme perquè tothom pugui gaudir de l’òpera”.

I els assistents han pogut gaudir d’un recital d’òpera i sarsuela “eminentment romàntic amb una selecció d’àries importants” ha remarcat el pianista de l’espectacle, Roberto Villaroel. A més són “obres que probablement els assistents coneixen o han sentit” ha afegit la mezzosoprano Alejandra Acuña. Per la seva banda, el tenor Eduardo Pomares ha comentat que per l’espectacle han passat des de “gent que ho ha vist anunciant, fins a persones que passaven per aquí i que han dit quina maravella, un recital líric, ens quedem a veure que escoltem”.

El concert ha comptat amb la participació de cinc joves talents de l’òpera de diferents nacionalitats. Tots ells, participants del projecte Crescendo, un programa del Teatro Real que vol impulsar la carrera professional d’artistes novells.