El còmic hospitalenc Raúl Alcaraz estrena dissabte 13 de desembre l’espectacle ‘Soy de L’Hospitalet’ al cinema Kinépolis del centre comercial Splau, a Cornellà de Llobregat.

El monòleg, de 80 minuts, s’oferirà en dues sessions, a les 18 h i a les 20 h, on Alcaraz abordarà des de l’humor diferents temes d’actualitat i de la vida quotidiana amb els que tothom es pot sentir identificat.

‘Soy de L’Hospitalet’ és el quart show del monologuista que habitualment actua a la Sala River de L’H amb l’espectacle ‘Aquí y Ahora’. En l’últim any, Alcaraz s’ha viralitzat a xarxes socials passant de 18.000 seguidors a Instagram a més de 300.000 i aconseguint centenars de milers de reproduccions en alguns vídeos.

Precisament aquesta setmana Alcaraz ha estat entrevistat al programa Taquilla Inversa on ha parlat del seu èxit a xarxes i ha explicat les novetats del seu nou monòleg.

“Evidentment, hi ha canvis respecte a l’espectacle de la Sala River. Hi ha una barreja d’idees dels vídeos de les xarxes. Al cinema sé que el 95% de la gent serà nova i no m’haurà vist mai. Intento fer una presentació semblant i després blocs sencers diferenciats per a cadascun dels quatre espectacles”, ha assegurat el còmic.

Alcaraz també ha confessat que al principi era reticent a penjar vídeos a les xarxes socials, però que s’ha adonat que “per sort o per desgràcia és el que funciona”.

Humor per “sacsejar les ments”

Raúl Alcaraz porta 18 anys de carrera als escenaris fent sobretot monòlegs, però també teatre i algunes aparicions en sèries de televisió. Als seus vídeos el monologuista fa habitualment referència a L’H com la seva ciutat explicant anècdotes i fent humor dels problemes i la quotidianitat del municipi.

Amb el seu treball, Alcaraz vol fer riure, però també “sacsejar una mica les ments” i defensa que està a favor “de la cultura que uneix”. En aquest sentit, el còmic ha abordat en els seus vídeos temes com la multiculturalitat o el racisme a la societat, que el considera fruit de la “ignorància” i de la “por a l’últim que arriba a la filera”.

Al Taquilla Inversa, Alcaraz ha recordat que a la seva família d’origen andalús “també li van donar canya en el seu moment” quan van arribar a Catalunya i ha assenyalat paral·lelismes amb la rebuda de les diferents onades migratòries.

Més enllà dels espectacles a diferents llocs de Barcelona i l’àrea metropolitana, l’hospitalenc també està preparant muntatges a altres indrets de l’Estat com el País Valencià o Madrid.