Una trentena d’alcaldes i alcaldesses de Catalunya, entre ells el de L’Hospitalet, David Quirós, s’han trobat a la plaça Sant Jaume de Barcelona amb motiu del Dia d’Europa. També hi ha assistit el president de la Generalitat, Salvador Illa.
Durant l’acte institucional s’ha llegit un manifest en defensa dels valors europeistes, democràtics i de pau davant del creixement, diuen, de l’autoritarisme al món.
Per l’alcalde Quirós, “Europa representa un espai comú on és independent d’on venim, és la suma de moltes voluntats i compromisos. Això és Europa, i això també és el que hem de fer les ciutats: explicar, ajudar, acompanyar i liderar un altre model de societat més modern, inclusiu, innovador i, sobretot, més de futur”.

El text també reivindica el paper del món local en la construcció del projecte europeu i lliga l’evolució de les ciutats al desenvolupament d’Europa.
En aquest sentit, Quirós ha assegurat que “tenim la responsabilitat compartida d’explicar la importància d’allò que representa Europa per a les ciutats. En el nostre cas, des de L’Hospitalet, hem d’apropar les polítiques públiques que es lideren des d’Europa perquè els ciutadans valorin com els impacten directament”.
L’acte ha conclòs amb el desplegament d’una gran bandera europea i un espectacle de dansa inclusiva.