El Mobile World Congress arriba a L’Hospitalet, del 3 al 6 de març, amb unes xifres aclaparadores. Més de 2.700 empreses, 360 de catalanes, 291 projectes emergents, més de 100.000 visitants que s’esperen, més de 1.200 ponents i marques i empreses destacades com ara Google, Huawei, Meta, Samsung, Xiaomi, Intel o Amazon Web Services.
Una de les novetats del Mobile és el Talent Arena que es farà del 3 al 5 de març al recinte de Montjuïc i que comptarà amb desenvolupadors, empreses tecnològiques i centres educatius. Hi haurà ponents com Steve Wozniak, Lauren Lyons o Gari Kaspárov, excampió del món d’escacs i expert en IA.
La Intel·ligència Artificial, aplicada a tot
El lema del Mobile d’enguany és “Convergir, Connectar, Crear”. I la gran protagonista serà la Intel·ligència Artificial on s’esperen novetats amb la connectivitat i la forma d’interactuar amb els dispositius.
Veurem la incorporació d’assistents de veu amb nous models de llenguatge que facin més intel·ligents i autònoms els assistents com Alexa o Siri que podrien actuar de manera similar a chatbots com ChatGPT o Gemini. Es presentarà un gran model de llenguatge dissenyat per a idiomes amb recursos limitats, promovent la inclusió digital en comunitats marginades.




Robots cada vegada amb més prestacions
Pel que fa a la robòtica la IA dotarà d’un cervell als robots que els permetrà fer noves accions, aprendre i millorar les seves capacitats. Petits robots domèstics amb millores. S’exhibirà un gos robot amb capacitats avançades de moviment i interacció que imita el comportament d’un gos real i explora l’entorn de manera autònoma.
Pel que fa a la mobilitat i l’automoció es presentaran vehicles autònoms, connectats i elèctrics i es podrien presentar avenços en els cotxes de Sony i Xiaomi. La tendència del sector no passa tant per les capacitats dels vehicles sinó en l’evolució del hardware i les pantalles d’usuaris que es podrien convertir en plataformes d’entreteniments amb l’arribada de la conducció autònoma.
Tecnologia més enllà dels mòbils
El MWC mostrarà com les empreses busquen diversificar la seva oferta tecnològica més enllà dels telèfons mòbils i exploren nous formats d’interacció amb la tecnologia com ara anells, rellotges i ulleres intel·ligents.
La realitat augmentada i virtual és ampliada a través de nous cascos i ulleres amb l’aplicació de l’AR i VR en retail, formació i reunions empresarials. L’E-Commerce immersiu mostra com les botigues online evolucionaran cap a entorns virtuals on els clients podran provar els productes abans de comprar-los.
Respecte de la telefonia, el llançament del Xiaomi 15 Ultra, amb millores en fotografia, rendiment i connectivitat serà una de les grans novetats i el desplegament del 5G seguirà expandint-se aquest any.
La tecnologia punta aplicada a l’aviació ensenyarà els darrers avenços en la IA, l’automatització de la fabricació a partir de l’Internet de les coses o les infraestructures de les ciutats intel·ligents.