El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat les previsions de calor per als pròxims dies a Catalunya i ha elevat al nivell màxim, el 6, l’avís de perill per calor intensa en el que serà la segona onada de calor de l’estiu.
Les temperatures ja han començat a pujar i a Barcelona aquesta matinada el termòmetre s’ha mantingut amb valors elevats assolint els 30ºC.
L’avís és màxim en algunes comarques de Catalunya aquest dimecres, però les tonalitats vermelloses s’estenen a moltes comarques ja des d’aquest dimarts.
⚠️ El Servei Meteorològic de Catalunya actualitza l'avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per calor ⚠️
— Meteocat (@meteocat) July 6, 2026
🗓️ Avisos vigents: de dilluns a dimecres.
➡️ Grau de perill màxim: 🔴6/6
L'episodi es mantindrà com a mínim fins dijous i es correspondrà a una onada de calor pic.twitter.com/KoCNYo486t
A L’Hospitalet, dilluns i dimarts l’avis de perill per calor intensa és moderat. L’episodi més greu serà dimecres, quan el Servei Meteorològic de Catalunya eleva l’avís per calor intensa a Barcelona a grau 6 que podria deixar-nos màximes de més de 35 ºC a L’Hospitalet.
A aquestes altes temperatures diurnes se li sumen les nits tòrrides en què es podrien assolir mínimes de 30ºC, segons el Meteocat.
A més, els Meteocat alerta de que no es preveuen baixades de temperatures importants en els pròxims dies.
Com a precedent d’onada de calor de llarga durada, recordem l’episodi de l’estiu de 2022, en concret des de l’11 fins el 25 de juliol. Va deixar quatre rècords de calor absoluta en estacions del Meteocat amb més de 20 anys de dades, però va ser una de les onades més persistents a casa nostra.