El Pica Lletres, que arriba a la 16a edició, és un concurs lingüístic produït per La Xarxa de Televisions Locals en que participen estudiants de diferents instituts catalans. El concurs, que es pot seguir per les televisions i ràdios locals, vol potenciar l’ús de la llegua catalana entre el jovent de forma lúdica.
L’edició d’enguany ha iniciat els enregistraments i ha tornat al Teatre Joventut, on es realitzen algunes de les eliminatòries i on participen dos instituts de la ciutat: Can Vilumara i Jaume Botey.
El concurs té dues versions, la radiofònica on poden participar els alumnes que estiguin cursant 2n d’ESO i, a la versió televisiva, on poden participar els alumnes que estiguin cursant 3r d’ESO. La que s’està enregistrant al Teatre Joventut és la televisiva.
Encara haurem d’esperar algunes setmanes per conèixer si l’alumnat hospitalenc s’ha classificat per a la pròxima fase.
Com es juga al Pica Lletres?
El concurs es basa en dos tipus de proves: l’una, lletrejar paraules, i l’altra, resoldre correctament els jocs lingüístics que es plantegen: L’intrús i El Codi Secret.
Enguany, la versió televisiva del Pica Lletres s’ha repartit el territori català en diverses zones. Hi ha una primera fase de participació a través de la app del Picalletres, on es classifiquen 12 centres en total per cada zona. Es reparteix el territori català en 11 zones representades per cadascuna de les televisions pertanyents a aquella regió. A cada televisió se li assignaran els centres educatius inscrits de la seva àrea d’influència. I per a cada televisió hi haurà un nombre determinat de classificats que passin a la fase presencial en què es graven els programes de televisió. A L’Hospitalet el lloc escollit per enregistrar aquests programes ha estat el Teatre Joventut.