Amb una xerrada el geòleg Ánchel Belmonte Ribas, coordinador del Geoparc de la UNESCO Sobrarbe-Pirineus, a l’Alt Aragó, ha encetat a l’Auditori Barradas la nova programació de Pessics de Ciència, un projecte de divulgació científica accessible a la ciutadania que ja arriba a 20ena edició.
Aquest geòleg, també professor de Secundària, va posar l’accent en el fet que els espais naturals, ja sigui el Pirineu o qualsevol altre indret del planeta, no poden ser només postals, sinó que s’han de considerar peces indispensables per a l’equilibri de la Natura i la vida humana. “Hi ha canvis que són molt evidents com els glacials. Els pocs que queden s’estan reduint dràsticament i alguns ja han desaparegut”.
Ánchel Belmone Ribas també va alertar d’un problema global, l’acció humana sobre la Natura i el xoc climàtic, que es deixa notar al Pirineu, a Doñana i a les rieres de poblacions del Maresme.
El cicle Pessics de Ciència, que cada dimecres organitza una activitat de divulgació de diverses branques científiques i també se suma a activitats generals, com la Setmana del Cervell, entre d’altres, celebra enguany e 20è aniversari i renova la vocació de fer de la ciència una activitat ciutadana.
La xerrada del coordinador del Parc Geològic Sobrarbe-Pirineus coincidia amb la inauguració d’una exposició que compara fotos seves actuals amb les fotos dels mateixos espais fetes dècades abans per l’explorador francès, Lucien Briet, gran valedor del parc nacional d’Ordesa. Aquesta exposició serà oberta a l’Auditori Barradas, a la rambla Just Oliveras, fins al 29 d’octubre.