El Centre d’Art Tecla Sala s’ha convertit en les bambolines d’un gran teatre per acollir alguns dels treballs de l’escenògraf hospitalenc Alfons Flores. Reconegut internacionalment, ha participat en prop de 200 muntatges operístics i teatrals.

La mostra repassa la seva trajectòria, des dels seus inicis al Centre Catòlic amb el Grup d’Acció Teatral fins a recórrer alguns dels escenaris més prestigiosos del món, com la Scala de Milà o la Sydney Opera House, de la mà companyies com la Fura dels Baus o Dagoll Dagom.

Una retrospectiva a través de fotografies, audiovisuals, esbossos i maquetes de les seves creacions, però també amb la instal·lació de fragments i rèpliques de les escenografies més icòniques de Flores.

Per Joan Maria Minguet, comissari de l’exposició, “hem volgut portar la visualitat del teatre a un centre d’art, ja que el seu treball podria ser el de qualsevol artista contemporani”.

Alfons Flores, al costat de l’escenografia de l’òpera l’Elisir d’Amore. Foto: Gabriel Cazado

De fet, l’exposició compta amb una part de l’escenografia original de Ascenso y caída de la ciudad de Mahagonny, que ha cedit el Teatro Real de Madrid. També amb reconstruccions de l’escenografia de Norma, l’Elisir d’Amore o Le Grand Macabre, així com un bosc de televisors inspirat en el muntatge de Bodas de Sangre que es va representar al Teatre Grec.

Creacions de gran format i amb elements en moviment, que reivindiquen l’escenografia com una disciplina artística, capaç de tenir una càrrega expressiva i fins i tot ideològica.

En aquest sentit, Alfons Flores explica que “l’escenogrofia ha de generar un diàleg amb el text i amb la posada en escena. El més important per a mi és que l’obra em permeti expressar-me; pots decidir fer-ho o senzillament fer decoració”.

La mostra “Alfons Flores. L’escenari prodigiós” es podrà veure al Centre d’Art Tecla Sala fins el 3 de novembre.