L’entitat El Casalet ofereix a les escoles un programa d’audicions, Tocant la música, que apropa aquest art als petits i no tan petits. Els seguim en una visita als alumnes de P3 i P4 de l’escola Paco Candel, amb un dels grups de que disposen, El tren del swing.
Els petits de l’escola Paco Candel, de Santa Eulàlia, entren a l’aula amb una bona dosi de curiositat i obrint molt els ulls per veure què troben. Uns seients amb faristols i un petit tren fet de capses de cartró els donen la benvinguda. El més valent vol saber que s’hi amaga dintre de les capses-vagó, però les mestres estan ben atentes .
És l’hora de l’entrada dels músics. L’Amàlia Gironès, que és la cantant del grup, els hi dóna la benvinguda i els presenta als seus companys, a la guitarra i al saxo. I comencen les cançons. Seran uns 40 minuts de música, animació, ritme, participació i fins i tot certa gresca final, quan els músics i les mestres animin a tothom a sortir a fer un tren.
L’Amàlia Gironès, que a més de la cantant també coordina el programa de El Casalet, Tocant la música, veu aquestes audicions com “un estímul real, quan els infants col·laboren en el concert estan a gust, saben escoltar amb goig les diferents cançons, els diferents estils, els tempos… nosaltres li donem molt de valor”.
El moviment d’ensenyants El Casalet celebra enguany el seu vint-i-cinquè aniversari. Aquest és un dels serveis que fan a la comunitat educativa de la ciutat. En aquest cas concret de l’escola Paco Candel, suposa apropar la música en viu, els instruments i els músics professionals als nens més petits, moltes vegades per primer cop en la seva vida. La directora de l’escola, Lluïsa García, creu que aquest acte de portar la música a les escoles “és molt engrescador pels infants perquè és molt participatiu, interactuen molt amb els músics i és molt enriquidor”.
A l’escola Paco Candel, els d’El Tren del swing han fet una doble sessió. Els dos grups s’ho han passat d’allò més bé. La recepta, doncs, és tan simple com música, una miqueta de gresca i un públic ben agraït i participatiu.