El carril bici de la carretera del Mig, de prop 2 kilòmetres de llargada (entre el carrer Miquel Romeu i Arquimedes) no convenç als usuaris de la via.

Una situació perillosa per als ciclistes

Els pocs ciclistes que el fan servir es troben sovint amb els camions que l’han d’envair per tal de carregar o descarregar mercaderies a les indústries. Amb la qual cosa, es veuen obligats a esquivar-los amb la perillositat que això comporta.

Des de l’entitat Lhenbici, el Raúl Rodríguez considera que “el carril bici no hauria de passar per aquest carrer on hi ha empreses a banda i banda amb camions que han de travessar el carril bici. Crec que això s’ha fet per evitar treure aparcaments i espais als cotxes en altres carrers”.

Camió envaint el carril bici a la carretera del Mig

El nou carril bici tampoc satisfà les indústries ubicades a la carretera del Mig que es troben amb moltes dificultats per dur a terme la seva activitat diària i perquè els camions puguin estacionar-hi o descarregar i carregar les mercaderies.

L’Olga Campanales, treballadora de Transfor-Packaging, ha explicat que en realitat, “són molt poques les bicis que passen per aquí. Potser s’ha fet sense tenir gaire en compte el trànsit d’aquesta carretera”.

D’altra banda, per al transportista Francisco Sánchez, defensa que “als polígons industrial, com és lògic, els camions han de tenir espai per aturar-se”.

Des de Lhenbici consideren que aquest carril bici no funciona i asseguren que la solució passa per reduir espai públic als cotxes per avançar cap a una mobilitat sostenible.

Ampliació de la xarxa pedalable a les zones industrials

Aquest carril bici forma part d’un projecte per ampliar la xarxa pedalable de L’Hospitalet a les zones industrials. Les obres d’implantació, de tot el conjunt es van fer durant l’any 2023 i van tenir un cost d’1,7 milions d’euros que van comptar amb el cofinançament dels fons europeus Next Generation.