Els bigotis en els homes són una tendència consolidada i a l’alça. Tot i que durant molts anys la barba completa ha dominat l’estètica masculina, el bigoti ha tornat amb molta força com un símbol d’estil i sofisticació. Actualment el bigoti “soft boy”, és tendència en les xarxes socials i a les catifes vermelles.


Marc Pérez, propietari de la Barberia Can Tisores, ha explicat que “fa ja uns anys que el bigoti ha tornat a ser tendència. Després de les barbes, que encara continuen estan de moda, han agafat molta presència els bigotis. Però sobretot hi ha un tipus de bigoti el “soft boy”: són més prims i poc poblats. Són aquest tipus de bigotis els que s’han tornat una icona en els últims dos, tres anys relacionats amb la cultura pop i el moviment indie”.


L’elecció del bigoti depèn de les proporcions del rostre
L’elecció del bigoti depèn directament de l’amplada i les proporcions del rostre. Segons el tipus de bigotis pot escurçar un rostre llarg, estilitzar-ne un de rodo i suavitzar una mandíbula.
Marc Pérez, ha assegurat que “en funció de la forma de cada cara es pot adaptar un bigoti. Després el que acompanya és l’estètica de la persona. També el tall de cabell. I sobretot el grau de densitat d’aquest bigoti i d’amplada. Perquè si tens un bigoti que és molt ample i no el cuides, per molt que tinguis la cara allargada o rodona no et quedarà bé aquell bigoti. S’ha d’anar perfilant”.
Cuidar un bigoti requereix una rutina senzilla però constant. Cada cop hi ha més productes específics per al vell facial. Les barberies viuen un bon moment gràcies a l’augment de clients que inverteixen en la cura de la barba i el bigoti i a un major interès per la imatge personal.